شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

کتابخانه شهید مطهری جاجرم میزبان کارگاه آموزشی مشاعره ویژه کودک و نوجوان

کارگاه مشاعره

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم از برگزاری کارگاه آموزشی مشاعره ویژه اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه شهید مطهری جاجرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، محمدعباس زاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم از برگزاری کارگاه آموزشی مشاعره ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه شهید مطهری جاجرم خبر داد.

 عباس‌زاده بیان‌کرد: این کارگاه آموزشی با تدریس آقای نظافتی در بخش کودک کتابخانه برگزارشد؛ وی شعرخوانی را یکی از بهترین راه‌های تقویت حافظه و ادبیات کلامی و گفتاری کودکان دانست.

 نظافتی بیان کرد: با توجه به آنچه امروز در کشور مشاهده می‌شود اوج شعرخوانی فرزندان، اشعاری است که آنان در دوران حضور خود در مهدهای کودک می‌آموزند و تکرار می‌کنند که این روند پس از ورود آن‌ها به مدرسه به‌دلیل غیر اجباری بودن حفظ اشعار، متوقف می شود.

وی تصریح کرد: اگرچه کتاب‌های «بخوانیم» دوره دبستان دارای اشعاری متنوع است، اما از آنجاکه این شعرها فقط روخوانی می‌شوند، دیگر آن بخش آهنگین و بیان احساس شعر مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ در حالیکه آموزگاران باید در ابتدا شعر را با آهنگ خاص آن بخوانند تا در ذهن و بیان بچه‌ها بنشیند؛ در این صورت است که حفظ شعر هم به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی دانش‌آموزان با مشاعره و زیبایی‌های آن، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به شعر و ادبیات، تلطیف ذوق ادبی دانش‌آموزان، آشنایی با فنون مشاعره و اعتلای ادبیات و شعر در ایران می‌باشد.