شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

بیش از ۳ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های ساوجبلاغ اهداء شد

اهدای کتاب ساوجبلاغ

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ از اهدای بیش از ۳ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های ساوجبلاغ از سوی شورای اسلامی این روستا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز؛ بیش از ۳ هزار نسخه کتاب، توسط شورای اسلامی روستای هیو به کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ اهداء شد.

سید محمد حسینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ با بیان این مطلب گفت: سرانه کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی تأثیری مستقیم بر رشد شاخص‌هایی مانند: درجه کتابخانه، میزان رضایت اعضا و به‌روز رسانی منابع این کتابخانه ها دارد. اهدای این تعداد کتاب به کتابخانه‌ها می‌تواند بخشی از کمبود منابع را جبران کند.

حسینی با اشاره به ارسال ۴۰۰ نسخه از این منابع به کتابخانه روستایی هیو در آینده‌ای نزدیک ادامه داد: این منابع شامل: کتاب‌های کمک درسی، کتاب‌های کودک و همچنین کتاب‌های بخش اصلی است که در تعداد بیش از ۳ هزار نسخه دریافت شده است و پس از برنامه ریزی‌های لازم و اولویت‌بندی به کتابخانه‌های شهرستان ارسال خواهد شد.  

سید محمد حسینی با تقدیر از شورای اسلامی روستای هیو چنین اقدامات را در جهت پیشبرد شعار سال ۹۵ با موضوع «خواندن» بسیار موثر دانسته و افزود: امیدواریم با استمرار این روند، شاهد شکوفایی فرهنگی و بالندگی اجتماعی هر چه بیشتر در این شهرستان باشیم.  

گفتنی است؛ شهرستان ساوجبلاغ دارای ۵ باب کتابخانه نهادی و ۴ باب کتابخانه مشارکتی، ۱ باب کتابخانه مستقل و ۱ باب کتابخانه سیار است.

برچسب‌ها