سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)؛

نشست اتاق فکر جشنواره رضوی در کرمان برگزار شد

اتاق فکر جشنواره رضوی در کرمان

نشست اتاق فکر جشنواره رضوی با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، معاون فرهنگی بنیاد، دبیر بخش بین‌الملل بنیاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان و جمعی از مدیران و صاحب نظران فرهنگی استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در نشست اتاق فکر جشنواره رضوی استان کرمان گفت: امسال جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان با توجه به برگزاری بیش از دو دهه جشنواره شعر رضوی با جدیت برپا خواهد شد.  

حسین‌زاده گفت: در جشنواره رضوی امسال مسابقه ملی کتابخوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت امام رضا(ع) ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره، سه کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» ویژه جوانان و بزرگسالان، «اعترافات غلامان» ویژه نوجوانان تا ۱۷سال و «دوست مهربان کبوترها» ویژه کودکان تا ۱۱ سال برای استفاده مخاطبان و کتابخوانان معرفی شده است و مسابقه ملی کتاب‌خوانی رضوی از این سه کتاب برگزار می‌شود.

وی از توزیع کتاب‌های مسابقه در کتابخانه‌های عمومی کرمان خبر داد و افزود: کتاب‌های مسابقه علاوه بر اینکه در کتابخانه‌های عمومی با ۶۵ درصد تخفیف به فروش می‌رسند، در پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به آدرس اینترنتی   www.kermanpl.ir  به صورت فایل pdf در دسترس است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای و سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد است.

وی گفت که برای اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر این جشنواره از ظرفیت‌های تبلیغاتی پوستر، بیلبوردهای شهری و فضاهای مجازی استفاده شده است.  

در ادامه سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده گفت: جشنواره فرهنگی و هنری رضوی در سال جاری با ١٨٤ شاخه و در دو هزار نقطه دنیا برگزار می‌شود.  

وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی و هنری رضوی با هدف رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا؛ رواج فرهنگ و هنر اسلامی و ایجاد وحدت بین مسلمانان شکل گرفته و هر سال به شکل گسترده‌تری در سراسر ایران اسلامی و جهان در حال برگزاری است.  

جعفری تصریح کرد: تنها راه بیمه کردن جامعه از چالش‌ها و معضلات؛ استفاده از سیره اهل بیت(ع) است. با عمل به سیره اهل‌ بیت که آیینه آیات قرآنی هستند، جامعه به سمت تعالی، آرامش و عبودیت حرکت می‌کند.  

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه گفت: به جهت دلدادگی که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به ساحت مقدس رضوی دارند؛ فعالیت‌ها در آثار آنها در این حوزه فاخرتر و قابل توجه‌تر است.  

وی همچنین از ایجاد مضمون‌های جدید، آموزش‌های مناسب، برپایی کارگاه‌های آموزشی، استفاده از محققان و اساتید جهت رشد و پویایی هر چه بیشتر جشنواره‌های رضوی تصریح کرد.