دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

همزمان بادهه کرامت:

جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان برگزار می‌شود

کردستان آماده برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی شده است، گفت: کتابخانه‌های عمومی کرمان آماده برگزاری این جشنواره هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کرمان،   محمدجواد حسین‌زاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اظهار داشت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی هرسال به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان با اشاره به اینکه مسابقه کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر ترویج سیره و فرهنگ رضوی سبب آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی می‌شود که این مهم نیز در راستای هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

حسین‌زاده گفت: در جشنواره رضوی امسال مسابقه ملی کتاب‌خوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت رضا(ع) ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره، سه کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» ویژه جوانان و بزرگسالان، «اعترافات غلامان» ویژه نوجوانان تا ۱۷سال و «دوست مهربان کبوترها» ویژه کودکان تا ۱۱ سال برای استفاده مخاطبان و کتابخوانان معرفی شده است و مسابقه ملی کتاب‌خوانی رضوی از این سه کتاب برگزار می‌شود.

وی از توزیع کتاب‌های مسابقه در کتابخانه‌های عمومی کرمان خبر داد و افزود: کتاب‌های مسابقه علاوه بر اینکه در کتابخانه‌های عمومی با ۶۵ درصد تخفیف به فروش می‌رسند، در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس اینترنتی www.kermanpl.ir به صورت pdf در دسترس است.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۵، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل یا به نشانی الکترونیکی razavi@iranpl.ir  ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای و سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد است.