یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۳

در قزوین برگزار شد؛

تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی

جشنواره کتابخوانی رضوی - قزوين

مراسم تقدیر از برگزیدگان قزوینی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با میلاد خجسته علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و در قالب جشن بزرگ میلاد امام رضا علیه‌السلام با حضور جمعی از مسئولین و چهره‌های سرشناس هنر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، برگزیدگان قزوینی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با میلاد خجسته علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و در قالب جشن بزرگ میلاد امام رضا علیه‌السلام که با حضور سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، حسین صلح‌جو صلح‌‌جو و محمدرضا صدیقی از اعضای شورای اسلامی شهر، فخرالدین صدیق‌شریف و سیدجواد هاشمی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در بوستان الغدیر برگزار شد، تقدیر و تجلیل شدند.  

مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین در این مراسم اظهار داشت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار ‌شد.

وی در ادامه افزود: این دوره از مسابقات در استان قزوین همگام با سراسر کشور با تعامل و  همکاری خوب سایر دستگاه‌ها بین عموم مخاطبان برگزار شد که خوشبختانه برگزیدگانی نیز در سطح کشور داشت.

رمضانی با اشاره به اهداف و وظایف کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: کتابخانه‌ها به عنوان بازوی فرهنگی جامعه با همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری می‌توانند در ارتقای فرهنگی جامعه گام‌های مهم و موثری بردارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، معرفی و رونمایی کتاب را از جمله اقداماتی عنوان کرد که به صورت مستمر در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شوند.

 وی همچنین برگزاری برنامه‌های متعدد برای رده‌های مختلف سنی در بخش‌های تخصصی کودک، نوجوان و بزرگسال کتابخانه‌های استان را از دیگر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی این استان برشمرد.  

رمضانی در پایان از حمایت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی تقدیر و تشکر کرد.

سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات سازمان فرهنگی وزرشی قزوین، این برنامه‌ها را در راستای جلب رضایت حداکثری مردم و از مهمترین اهداف و اولویت‌های این سازمان عنوان کرد.

گفتنی است در پایان نیز از برگزیدگان قزوینی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور میهمانان حاضر در این مراسم تقدیر شد.