دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲

در لرستان و همزمان با سالروز میلاد علی‌بن موسی‌الرضا(ع)؛

از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد

جشنواره کتابخوانی رضوی - لرستان

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در لرستان همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی این استان تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در لرستان  روز یکشنبه بیست و پنجم مرداد همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) با حضور رضا مختارپور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، جمعی از مسئولان، کتابداران، فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی، اهالی فرهنگ و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه علامه طباطبایی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

رضا مختارپور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرخنده میلاد با سعادت امام هشتم(ع) از تمامی کسانی که در برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.  

مختارپور با بیان اینکه امسال ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، یادآور شد: تشکیل کارگروه جهت انجام امور مربوط به این جشنواره در اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان نخستین اقدام عملی بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش؛ برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، اطلاع‌رسانی و انعکاس گسترده برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در خبرگزاری‌ها و نشریات استانی، گفتگوی رادیویی راجع به چگونگی برگزاری جشنواره در استان، پخش نماهنگ جشنواره کتابخوانی رضوی از شبکه استانی افلاک در سه بازه زمانی مختلف، اجرای تبلیغات شهری، مکاتبه با مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های نماز جمعه در شهرستان‌های استان جهت معرفی جشنواره را از مهمترین فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ماحصل تمامی این فعالیت‌ها شرکت ۲۲۳۰ نفر به صورت کتبی و آنلاین در مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان لرستان بود.  

مختارپور مشارکت حداکثری مردم، برگزیده شدن یک اهل سنت در جشنواره و حضور گروه‌های سنی مختلف را سه ویژگی شاخص برگزاری این جشنواره در استان دانست و تصریح کرد: کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» برای رده سنی کودکان، «اعترافات غلامان» برای رده سنی جوانان و «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» برای رده سنی بزرگسالان منابعی بودند که برای شرکت کنندگان در مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده بودند.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان تیموری از محققان و پژوهشگران فرهنگی استان در باب شخصیت و فضایل امام هشتم(ع)، پخش نماهنگ مربوط به ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، سخنرانی علمی توسط علی نوری استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان و همچنین تواشیح‌خوانی گروه بین‌المللی نجم‌الهدی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در بخش پایان این مراسم نیز از نسترن عبداللهی، هایده گنجی، فاطمه حسینی، طاهره ثقه‌الاسلام، اسماعیل ریگی فرید، راضیه مرادی، لیلا امرایی، فاطمه عسکری، مریم کشوری، حدیث گودرزی، حسین مرادی، اسد میرزایی‌نژاد، مهدی پارسا و عیسی طولابی به عنوان برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان لرستان با اهدای لوح سپاس و جوائزی ویژه تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از تابلوی «ضریح ملکوتی» استاد مهران جمشیدیان نیز رونمایی شد.