چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

برگزيدگان جشنواره كتابخواني رضوي در آذربايجان غربي معرفي شدند

آذربايجان غربي

آيين اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور تجلیل از برگزیدگان استانی در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربايجان غربي با مشارکت صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دارالحافظین قرآن کریم و کانون مساجد و حضور  مسئولین استانی و جمعی از شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این جشنواره، ۲۷ مرداد ماه، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

علی فیروز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربايجان غربي در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره با هدف بزرگداشت مقام امام رضا «ع»، ولایت و ترویج سبک زندگی ولایی ایشان، در سه رده  سنی، به صورت انفرادی و خانوادگی و در قالب‌های مکتوب و الکترونیکی برگزار شده است.

وی در خصوص منابع مسابقه افزود: «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی در قالب مسابقه نقاشی برای کودکان، «اعتراف غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌محمدی در رده سنی نوجوان و کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در رده بزرگسال، منابع در نظر گرفته شده برای این مسابقه بود.

وی  با بیان اینکه در حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از استان آذربايجان غربي در اين جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: در بخش انفرادی ۲ هزار و ۷۸۶ نفر و در بخش مسابقات خانوادگی ۹۵ خانواده (۲۸۳ نفر) در این مسابقه شركت كردند.

رسول اصغرزاده، رئیس شورای عالی استان نيز در این مراسم ضمن ايراد سخنانی در مقام والای امام رضا و ضرورت آموزش زندگی به شیوه رضوی از برگزاری چنین برنامه‌هایی تقدير کرد.

علی کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این محفل گفت: در هفته کرامت برنامه‌های خوبی در این استان برگزار می‌شود، كه جشنواره شعر رضوی به زبان آذری از جمله برنامه‌های موفق در این دوره بوده است.

در پايان اين مراسم، از برگزیدگان جشنواره كتابخواني رضوي در دو بخش خانوادگی و انفرادی تقدیر شد.