چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

معرفي برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در سمنان

سمنان

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان با معرفی نفرات برگزیده به كار خود خاتمه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، آيين اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اين استان ۲۶ مرداد ماه، با حضور جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی، خانواده‌هاي شهدای مدافع حرم، جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، نویسندگان، هنرمندان و دوستداران حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان برگزار شد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پناهی، امام جمعه موقت سمنان، با تأكيد بر نقش مسئولان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بيان كرد: مطالعه و کتابخواني بايد به يک نهضت فراگير در جامعه تبديل شود. مسئولان باید کتابخوان و جویای علم باشند و به آنچه می‌خوانند به درستي عمل کنند، همچنین در ترغیب و تشویق عموم مردم به کتابخوانی تلاش نمایند؛ چراكه با مطالعه مستمر کتاب‌هاي مفيد مردم مي‌توانند سطح آگاهي، دانش و علم خود را بالا برده و در مسير زندگي ايده‌آل گام بردارند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر امر کتابخوانی، اظهار داشت: معظم‌له همواره بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه  تاکید داشته و در این راستا همواره سفارش فرموده‌اند.

در ادامه اين مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، از مشاركت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم اين استان در جشنواره کتابخوانی رضوی خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۷۴۰ نفر در بخش الکترونیک و ۱۸۰۵ نفر در بخش مکتوب مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.

علیرضا شاه‌حسینی افزود: ۵۵ نفر در بخش نوجوان، ۷۰۰ نفر در بخش کودکان، ۱۳۳۲ نفر در بخش بزرگسال و ۴۵۶ نفر در قالب ۱۵۰ خانواده شرکت کردند.

وي در خاتمه سخنان خود گفت: اميد است برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ترويج و نهادينه‌سازي فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در خانواده‌ها و كودكان بيانجامد.