شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

همزمان با سالروز تاریخی بازگشت آزادگان به میهن اسلامی صورت پذیرفت؛

برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب «پاسیاد پسر خاک» در قزوین

جلسه نقد و بررسی کتاب «پاسیاد پسر خاک»

جلسه نقد و بررسی کتاب «پاسیاد پسر خاک» نوشته محمد قبادی همزمان با سالروز تاریخی بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور جمعی از مسئولین استانی در تالار قلم قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، جلسه نقد و بررسی کتاب «پاسیاد پسر خاک» نوشته محمد قبادی همزمان با سالروز تاریخی بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان قزوین، با حضور نویسنده کتاب، علی هوشمندی رئیس حوزه هنری استان، فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سیدکاظم مجابی، محمدرضا صدیقی و احد چگینی از اعضای شورای اسلامی شهر، محمدحسن شفیعی‌ها مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمد دولتی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، وحیده حقیقی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین، سعید عاشقی شاعر سرشناس استان، مسعود آتشگران نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی  در تالار قلم کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

در این مراسم رحیمی از رزمنده دفاع‌مقدسِ استان و از یاران مرحوم حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد (که این کتاب ماحصل گفتگوی نویسنده با ایشان است) خاطراتی ارزشمند از وی نقل کرد و سپس آزاده جانباز فرج‌الله فصیحی‌رامندی مطالب شنیدنی در خصوص سال‌های دفاع‌مقدس ارائه کردند.

جلسه نقد و بررسی این کتاب نیز با حضور نویسنده و منتقد حاضر در این جلسه برگزار شد و قبادی در رابطه با مطالب مطرح‌شده و علت نگارش کتاب توضیحاتی ارائه کرد.  

در فصل نخست کتاب «پاسیاد پسر خاک» به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی حجت‌الاسلام والمسلمین  ابوترابی‌فرد با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته شده و در فصل دوم نیز به شرح فعالیت‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و دوران دفاع‌مقدس و احوال وی در دوران اسارت در زندان‌های ارتش متجاوز صدام اختصاص دارد.

گفتنی است این کتاب در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ با حضور سید محمدحسن ابوترابی نایب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و ... رونمایی شده بود.

برچسب‌ها