شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

همزمان با روز جهانی ناشنوایان؛

بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه شهید مطهری خرم آباد افتتاح شد

بخش ناشنوایان خرم آباد1

همزمان با روز جهانی ناشنوایان بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه شهید مطهری خرم آباد، به عنوان اولین بخش ویژه ناشنوایان در استان لرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، همزمان با روز جهانی ناشنوایان، بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه عمومی شهید مطهری خرم آباد با حضور کرم یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان؛ فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ نگار فتحی بیرانوند، معاون توانبخشی بهزیستی استان؛ میثم زندیه شیرازی، مسئول حراست کتابخانه های عمومی استان؛ فریده نظریان ذهابی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد و جمعی از کارشناسان و کتابداران افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم گفت: از آنجایی که همه افراد جامعه این حق را دارند تا از فرصت‌ها و امکانات برخوردار باشند و افراد کم شنوا و ناشنوا هم با محدودیت ارتباطی رو به رو هستند، بنابراین هم تکلیف نهادهای دولتی و حمایتی و هم تکلیف خانواده‌ها این است که کمک کنند تا نیازهای این افراد به‌درستی شناخته و برطرف شود.

طهماسبی افزود: خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه از اهداف مهم نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده و در این راستا، ایجاد بخش مختلف در کتابخانه های عمومی در دستور کار قرار داده شده و امروز بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه شهید مطهری شهر خرم آباد افتتاح و آماده خدمت رسانی به همه عزیزان کم شنوا و ناشنوا است.

وی با بیان اینکه بخش ویژه نابینایان در کتابخانه عمومی علامه شهیدی بروجرد نیز قرار دارد، گفت: ملاک انتخاب کتابخانه ها برای ایجاد بخش های مختلف، میزان جمعیت جامعه هدف آن قشر بوده و به همین منظور بخش ناشنویان در خرم آباد و بخش نابینان در بروجرد راه اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: برای بخش های نابینایان و ناشنوایان کتابدار اختصاصی در نظر گرفته شده و کتابداران در دوره های آموزشی مطالب مورد نیاز را فرا گرفته و این آموزش ها ادامه خواهد داشت.

طهماسبی در پایان گفت: با راه اندازی کتابخانه مرکزی، همه بخش های مختلف به صورت منسجم در ساختمان کتابخانه مرکزی قرار خواهد گرفت و تا تحقق این مهم کتابخانه شهید مطهری خرم آباد و کتابخانه علامه شهیدی بروجرد به ترتیب میزبان عزیزان ناشنوا و نابینا خواهند بود.

مدیرکل بهزیستی لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه اقدام کتابخانه های عمومی در راستای تحقق عدالت اجتماعی در میان اقشار مختلف جامعه جای تقدیر و تشکر دارد، گفت: در استان لرستان بیش از ۷ هزار ناشنوا داریم که بخش عمده این جامعه آمار در مرکز استان زندگی می کنند. همچنین جمعیت نابینایان استان حدود هشت هزار نفر در سطح استان است.

کرم یاری ادامه داد: بهزیستی استان آماده هرگونه همکاری با کتابخانه های عمومی در راستای خدمت رسانی به نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی بوده و در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی راه اندازی این کتابخانه ویژه، در میان ناشنوایان به صورت کامل توسط بهزیستی استان انجام خواهد شد تا این عزیزان از این امکان فراهم شده بهرمند شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 8 =