یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

در راستای طرح کتابخوان ماه صورت گرفت:

جمع‌خوانی کتاب «قصه ما مثل شد» در کتابخانه عمومی جوادالائمه(ع)

جمع‌خواني کتابخانه عمومی جوادالائمه

در راستای اجرای طرح کتابخوان ماه، کتاب «قصه ما مثل شد» در کتابخانه عمومی جوادالائمه (ع) شهرستان قدس جمع‌خوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: جمع‌خوانی کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی به همت لیلا محمدی، مسئول کتابخانه عمومی جوادالائمه(ع) شهرستان قدس و با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی جوادالائمه (ع) شهرستان قدس برگزار شد.

وی گفت: کتاب مصوّر «قصه ما مثل شد»، اوّلین سری از «داستان‌های خواندنی در شب های ماندنی» است. این مجلّد حاوی داستان‌هایی با مضمون اخلاقی و پندآموز است. هر داستان بیانگر ضرب‌المثلی از مثل‌های رایج در زبان فارسی است که برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش در آمده است و مخاطب را با چگونگی شکل‌گیری آن، آشنا می‌کند.

وی افزود: برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی‌نامه استفاده شده است.

گفتنی است، کتاب‌های منتخب ماه مردادِ طرح «کتابخوان ماه»، شامل «قصه ما مثل شد»  نوشته محمد میرکیانی، «عباس دست‌طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور، «دُرّ و صدف»  نوشته محمد شجاعی و «خورشید می‌ماند (روایتی داستانی از زندگی شیخ بهایی)» نوشته «کامران پارسی‌نژاد» است.