چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

برای اولین بار در استان؛

بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شد

راه اندازی بخش ناشنوایان - کراپ‌شده

همزمان با گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان و کم شنوایان، بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، اولین بخش ویژه ناشنوایان در سطح کتابخانه های عمومی اردبیل با حضور پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ زعفر احد زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛ رحیم افلاکی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اردبیل؛ علی شفاعی، رئیس آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین موسسات فرهنگی ویژه ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی شد تا این قشر از کتاب ها و ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد:  علاوه بر این بخش، ارائه خدمات به گروه های مختلف سنی از جمله کودکان و نوجوان و همچنین بخش ویژه نابینایان در کتابخانه مرکزی اردبیل فعال است و این کتابخانه به یکی از بزرگ ترین مرکز فرهنگی و کتابخوانی در استان تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هدف از راه اندازی این بخش را رفع نیاز های اطلاعاتی، ارتقای سطح دانش، اطلاع رسانی و آموزش برای ناشنوایان عنوان کرد و افزود: ناشنوایان همه روزه با مراجعه به کتابخانه مرکزی می‌توانند از کتاب‌ها و منابع مورد نظر استفاده کنند و همه روزه نیز برنامه خاصی برای آن ها در قالب مسابقات فرهنگی، نشست کتابخوانی و مهارت‌آموزی برگزار خواهد شد.

رضاقلیزاده افزود: قرار است این مجموعه برای بیش از دو هزار و ۸۵۰ ناشنوا و کم شنوا با مشارکت ادارات و نهاد های موثر در این حوزه خدمات ارائه کند و سعی بر این است تا همچنان فرآیند کتاب و کتابخوانی با ایجاد علاقه و جذابیت‌های بیشتر در بین گروه‌های مختلف توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی و آمادگی کتابخانه مرکزی اردبیل برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان خاطرنشان کرد: با بهبود شرایط کرونایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کتابخانه مرکزی اردبیل آماده ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف است و امیدواریم با توجه به موقعیت به وجود آمده گروه‌های نوجوان و جوانان از بخش‌های عمده کتابخانه مرکزی، منابع و ذخایر آن استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را گروه‌های سنی نوجوان و جوان تشکیل می‌دهد و در سال‌های اخیر سعی کردیم با افزایش منابع و کتاب‌های جدید و تازه منتشر شده بیشتر در خدمت مخاطبان در گروه‌های سنی مختلف باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 14 =