یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

کتابخانه عمومی پروین اعتصامی فیلستان برگزار کرد؛

مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب «قصه ما مثل شد»

خلاصه نويسي قصه ما مثل شد

مسابقه خلاصه‌نویسی از کتاب «قصه ما مثل شد» از کتاب‌های منتخب «کتابخوان ماه» مرداد در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی روستای فیلستان شهرستان پاکدشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی تهران، مسابقه خلاصه‌نویسی از کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی در راستای اجرای طرح سراسری کتابخوان ماه با حضوراعضاء کودک و نوجوان در سالن مطالعه کتابخانه عمومی پروین اعتصامی روستای فیلستان شهرستان پاکدشت برگزار شد.

سیده مریم حسینی، مسئول کتابخانه عمومی پروین اعتصامی دراینباره گفت: در این نشست داستان «دزدان و وزیر» از مجموعه «قصه ما مثل شد» جمع‌خوانی شد که محوریت آن پند بزرگمهر به انوشیروان ساسانی و ضرب‌المثل (سحرخیز باش تا کامروا باشی) است. کودکان و نوجوانان پس از بازخوانی این داستان در مسابقه خلاصه‌نویسی آن شرکت کردند و به برترین خلاصه هدیه‌ای تقدیم شد.

وی درباره «طرح کتابخوان ماه» افزود: بر اساس این طرح، نهاد کتابخانه‌ها در هر ماه، چند عنوان کتاب از میان آثار منتشر شده سال‌های ۹۴ و ۹۵ در موضوعاتی مانند: سبک زندگی ایرانی اسلامی، مناسبت های ملی - مذهبی و حوزه کودک ونوجوان در را برای خواندن به مخاطبین پیشنهاد می‌کند تا ضمن رشد مطالعه مفید، زمینه رفع برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی را در سایه‌ آگاهی ‌بخشی کتاب‌ها، فراهم کند.