دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

به مناسبت سالروز بزرگداشت حافظ برگزار شد؛

ویژه برنامه «لسان الغیب» در شهرستان پیشوا برگزار شد

ویژه برنامه لسان الغیب سالروز  بزرگداشت حافظ در شهرستان پیشوا

ویژه برنامه «لسان الغیب» به همت کتابخانه پانزده خرداد شهرستان پیشوا با همکاری کانون ادبی حافظ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی تهران، به مناسبت بزرگداشت حافظ، ویژه برنامه «لسان الغیب» به همت فرخ الدین قاسمی، مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی پانزده خرداد و اعضای کانون ادبی حافظ کتابخانه، با حضور اساتید، شاعران و ادب دوستان، کتابداران و اعضای کتابخانه در بستر فضای مجازی اسکای روم برگزار شد.

در این نشست سید جعفر میرحیدری، استاد دانشگاه پردیس زینبیه درباره روانشناسی اشعار حافظ به بیان مواردی پرداخت و گفت: کنترل های درونی و بیرونی، توجه حافظ به خودشکوفایی، توجه به عشق، مخصوصا عشق متعهدانه، توجه به  ناخودآگاه، توجه به معناگرایی و توجه به زمان حال از جمله موضوعات شاخص در اشعار حافظ است.


در ادامه برنامه محمد اسماعیل کریمی جعفری غزلی از حافظ و غزلی از سروده های خود را قرائت کرد و سیدابوالقاسم میرسالاری از فرهنگیان شهرستان به خوانش شعری از حافظ پرداخت.

برنامه با خوانش غزلی از حافظ توسط عضو کودک کتابخانه غزل عابدینی ادامه یافت و سپس حسن اصلانی، نویسنده و شاعر آیینی و عضو انجمن کتابخانه های شهرستان، سیدمصطفی طباطبایی، استاد دانشگاه پردیس زینبیه و زهره عرب سالاری، شاعر به خوانش اشعار حافظ پرداختند. در ادامه برنامه دو عضو کودک کتابخانه کیانا مهدوی کیا و ملینا فاتحی سرچشمه به خوانش غزلی از حافظ پرداختند و ویژه برنامه لسان الغیب با نقالی غزل عابدینی به پایان رسید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 5 =