سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

در کتابخانه عمومی شهید مفتح انجام شد؛

معرفی کتاب‌های «قصه ما مثل شد» و «عباس دست طلا»

معرفی «قصه ما مثل شد» و «عباس دست طلا».

کتاب «قصه ما مثل شد» و «عباس دست طلا» از سری کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه مرداد، با حضور اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید مفتح در این کتابخانه معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، کتابدار کتابخانه عمومی شهید مفتح دمق شهرستان رزن، گفت: مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» توسط محمد میرکیانی نگاشته شده و محمدحسین صلواتیان، تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

شبنم حق‌بین، بیان داشت: در این کتاب ۱۱۰ قصه از قصه مثل‌های فارسی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است.

وی افزود: این کتاب حاوی داستان‌هایی با مضمون اخلاقی و پندآموز است و سعی دارد با بیان این قصه‌ها نوجوانان را با نوع زندگی مردم ایران در سال‌های گذشته آشنا کند.

کتابدار کتابخانه عمومی شهید مفتح، عنوان کرد: این کتاب توسط زیبا سادات حسینی محمود، عضو فعال کتابخانه برای اعضای کتابخانه معرفی و قصه‌خوانی شد.

حق‌بین ادامه داد: کتاب دیگری که برای دانش‌آموزان معرفی شد «عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور بود که روایتی جذاب از فداکاری‌های بسیجیان فنی و تعمیرکار واحد پشتیبانی و تدارکات در دوران هشت سال دفاع مقد را بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: این کتاب به حضور اصناف و مشاغل گوناگون در جبهه پرداخته و از خودگذشتگی‌ها و فعالیت‌های آنان را معرفی می‌کند.

این کتابدار خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در مورد این کتاب، تقریظ مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر آن است که ارزش این اثر را دو چندان کرده است.