چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد عنوان کرد؛

«کتابخانه» و «کتابدار» به عنوان دو بال پیش‌برنده امور در نهاد هستند

مهدي رمضاني

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد با اشاره به مجموعه اقدامات فرهنگی و ترویجی در نهاد گفت: ما علاوه بر «کتاب» بر دو عنصر اساسی «کتابخانه» و «کتابدار» به عنوان دو بال در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که شکل دهنده و پیش برنده موضوعات و فعالیت‌های مختلف هستند، تاکید داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین اختتامیه پنجمین دوسالانه کارتون کتاب چهارشنبه ۱۹ آبان ماه با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد حسین نیرومند، مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر پنجمین دوسالانه کارتون کتاب، ناصر فیض، شاعر، مدیران کل و مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از هنرمندان عرصه کارتون و کاریکاتور با اجرای منصور ضابطیان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری دوسالانه کارتون کتاب طی سخنانی گفت: شاید یکی از برنامه هایی که نقطه اتصال «هنر» و «کتاب» باشد برگزاری دوسالانه کارتون کتاب است که علی رغم محدودیت های بسیار با همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همکاری جناب آقای سید مسعود شجاعی طباطبایی به انجام رسیده است و خوشحالیم که امروز با برگزاری آیین اختتامیه این مراسم در خدمت شما عزیزان هستیم.

وی افزود: خیلی خرسندیم که موفق شدیم این دوره را با همکاری دوستان به سرانجام برسانیم و امیدواریم آنچه که به عنوان آورده این جشنواره محسوب می‌شود، خمیر مایه ای باشد برای اقدامات خوب فرهنگی در کشور؛ خوشبختانه فرصت‌های متعددی برای استفاده از کارتون هایی که به دبیرخانه این دوسالانه رسیده فراهم شده است. به طوری که روز گذشته با دوستان خوبمان در شهرداری تهران صحبت‌هایی داشتیم تا برای هفته کتاب استفاده مناسبی از این مجموعه شود.

رمضانی در ادامه با اشاره به مجموعه اقدامات فرهنگی و ترویجی در نهاد گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی، جشنواره کتاب هدهد سفید، راه‌اندازی محافل ادبی نهاد و سایر مجموعه اقداماتی که در حوزه فرهنگی و ترویجی کتاب و کتابخوانی نهاد شکل می‌گیرد، در جهت تثبیت و تعمیق فرهنگ کتابخوانی با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزارها و امکاناتی است که در دست داریم و معتقدیم که با این قبیل اقدامات می‌توانیم شرایط را برای تشویق مردم و گره خوردن سر زلف عزیزان و شهروندان در سراسر کشور با حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد تاکید کرد: در برنامه های تدارک دیده شده علاوه بر «کتاب» بر دو عنصر اساسی «کتابخانه» و «کتابدار» به عنوان دو بال در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که شکل دهنده و پیش برنده موضوعات و فعالیت‌های مختلف هستند تاکید داریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: از همکاران خوب‌مان در نهاد و از جناب آقای شجاعی طباطبایی، برگزیدگان و مشارکت کنندگان در این جشنواره و همه عزیزان در ادارات کل روابط عمومی، فرهنگی و سایر قسمتهای نهاد تشکر می‌کنم که اگر ا همکاری ایشان نبود این برنامه به این شکل انجام نمی‌شد. اگرچه این اختتامیه با تاخیر برگزار شد، اما در زمان و موقعیت مناسبی انجام شد تا بتوانیم بصورت حضوری از عزیزان برگزیده تقدیر کنیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 15 =