سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۴

در زاهدان برگزار شد؛

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله کفعمی خراسانی

نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله کفعمی خراسانی

کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله کفعمی خراسانی زاهدان با برگزاری نشست کتاب‌خوان پذیرای جمعی از اعضاء و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ عمومی آیت‌الله کفعمی خراسانی زاهدان با حضور جمعی از اعضاء، کتابداران و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در این کتابخانه برگزار شد.

در این نشست شش تَن به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح زیر است:

 

«کلیات نظامی» نوشته الیاس بن‌یوسف نظامی / ارائه توسط: علیرضا فلاحتی

 

این کتاب دربرگیرنده مجموعه‌ای متشکل از منظومه‌های «مخزن‌الاسرار»، «خسرو و شیرین»، «لیلی و مجنون»، «هفت پیکر» و «اسکندر نامه» است. نظامی مانند اغلب اساتید باستان از تمام علوم عقلی و نقلی بهره‌مند و در علوم ادبی و عربی کامل عیار و در وادی عرفان و سیر و سلوک راهنمای بزرگ و در عقاید و اخلاق ستوده پایبند و استوار و سرمشق فرزندان بشر بوده و در فنون حکمت از طبیعی و الهی و ریاضی دست داشته است.

 

«دیوان حکیم ابوالمجدود بن آدم سنایی غزنوی» نوشته مجدودبن آدم سنایی / ارائه توسط: صفورا جهان‌تیغ (عضو کتابخانه)

 

سنایی شاعر بزرگ و پرمایه ادب پارسی از جمله شاعران برجسته‌ای است که آثارش از جهات کمیت و کیفیت در خور توجه و بررسی است. از میان آثار این سخنور کم‌نظیر، دیوان اشعار گران‌سنگ وی از ظرافت‌ها و لطایف خاص برخوردار است که از جهت ادبی‌‌ و فکری و زبانی و تنوع مضامین مختلف جایگاه ویژه و استواری دارد.


«پناهگاه شیطان» نوشته محمد شریفی‌اشکوری / بهاره جعفری (عضو کتابخانه)



در این کتاب به اختصار غیبت و انواع آن و فلسفه حرمت آن، توصیف شده سپس راه‌های درمان آن بیان شده است. فخرفروشی، حسد، تمسخر و دورویی و نفاق برخی از عوامل و مقدمات غیبت است که در این کتاب، آثار سوء و نحوه پیشگیری و اصلاح آنها با استناد به آیات و روایات توضیح داده شده است.

 

  «قیام مهدی(عج) منتظر ماست» نوشته سیدحسن فیروزآبادی / ابوالفضل پاکدل (عضو کتابخانه)   

 


کتاب «قیام مهدی(عج) منتظر ماست» نوشته سردار سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی در ابتدا اقدام به بررسی مطالبی کلی در ارتباط با زندگینامه حضرت از تولد تا غیبت صغری و کبری پرداخته است. این نویسنده مهدوی در ادامه در بخشی با عنوان «برای عذرتقصیر و عرض فقر» اقدام به انتشار مطالبی در ارتباط با امامان معصوم(ع) کرده است.

راهبردهای دولت زمینه‌ساز در توسعه پایدار طوع و رغبت مهدوی، آینده‌نگاری راهبردی در دکترین مهدویت، انتظار امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، مبلغ پرور و مجاهدساز، استراتژی انتظار و تکلیف مسلمانان در زمینه‌سازی ظهور، نقش مبلغان ادیان در راهبرد منجی باوری ادیان، اصالت روحانیت در مکتب امام عصر(عج)، قدرت در مبارزه انقلابی نجات‌بخش از دیگر بخش‌های این کتاب هستند.

 

«چگونه میلیونر شویم؟» نوشته برایان تریسی / ارائه توسط: راضیه کیخا (عضو کتابخانه)


در مقدمه این کتاب آمده است: همه دوست دارند که ثروتمند شوند. بعضی از افراد فقط نمی‌دانند که از کجا شروع کنند شما می‌توانید به شیوه خودتان ثروتمند شوید و می‌توانید از همین امروز شروع کنید. این توصیه‌های کاربردی باعث می‌شود که شما مسیرتان را به سوی میلیونرشدن در ذهن‌تان تجسم کنید و شما را قادر می‌سازد تا اهدافی برای خود تعیین کنید تا آن درآمدی که تا به‌حال آرزویش را داشته‌اید را کسب کنید. در اینجا شش تمرین متفاوت ارائه می‌گردد که با استفاده از آنها می‌توانید در ذهن‌تان تصور کنید که چگونه می‌توانید به تمکن مالی دست یابید و میلیونر شوید.

 

«عباس دست‌طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور / ارائه توسط: مریم نشاط‌پور (کتابدار)    


ماجراهای کتاب از زمانی کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز می‌شود. داستانی از زندگی سراسر کار و تلاش و زحمت حاج عباسعلی باقری. عباس دست‌طلا مروری کوتاه است بر زندگی‌اش و دودلی‌های او برای حضور در جبهه‌‌ها، از زمانی می‌گوید تصمیم می‌گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش بر می‌آید. این کتاب با کلام حاج عباسعلی باقری حکایت مردانگی‌ها و شب بیداری‌ها و کار شبانه روزی اوست که وقتی می‌شنوی باورش برایت سخت است. اما این مرد حی و حاضر است، وجود دارد، افسانه نیست.

گفتنی است نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای با هدف افزایش ضریب نفود نشست‌های کتاب‌خوان و سهولت بهره‌مندی آحاد مردم؛ در کتابخانه‌ها برگزار می شود که در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی، سایر علاقمندان و افرادی که تمایل به ارائه معرفی کتاب دارند به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.