شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۴

در شیراز برگزار شد؛

اولین نشست قصه‌گویی برای کودکان نابینا در کتابخانه عمومی رئیسی

نشست قصه‌گویی -  کتابخانه عمومی رئیسی

نخستین جلسه قصه‌گویی برای کودکان نابینا با حضور جمعی از کودکان بینا و مادران در بخش نابینایان کتابخانه عمومی رئیسی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، این جلسه که با تاکید بر کودکان نابینا و کم‌بینا برپا شد، نمایش کتاب‌های حسی- لمسی (خاله سوسکه، شنل قرمزی، و خانه مادربزرگه) و برنامه‌های متنوع دیگر لحظات خوشی را برای حاضران رقم زد. همچنین خانم‌ها خجسته‌فر وکاکویی از کتابداران کتابخانه عمومی رئیسی در این جلسه به‌عنوان گروه تسهیل‌گر در کنار آنیتا روانبخش به‌عنوان قصه‌گوی حرفه‌ای کودک و نوجوان برنامه‌های جلسه را اجرا کردند.  

پخش صوتی قصه خونه مادربزرگه همراه با موسیقی و شعرخوانی و لمس عروسک‌ها، اهدای الواح فشرده قصه‌گویی شامل: ۲۱ قصه‌شب با صدای خانم نشیبا و ۱۵ قصه خانم روانبخش به کودکان، معرفی کانال‌های قصه‌گویی لالا گلها به نشانی @lalagolha  و کانال گروه ساخت کتاب‌های حسی - لمسی به نشانی @GoroheketabHesiLamsi به مادران و رونمایی از کتاب‌های بریل تازه رسیده به بخش نابینایان و بازی‌های فکری مخصوص این بخش از جمله بخش دیگر این برنامه بود.

 گفتنی است بخش نابینایان کتابخانه رئیسی نیازهای کودکان و نوجوان را ارزیابی کرده و قادر است تجهیزات و منابع اطلاعاتی کودکان با آسیب‌های بینایی را تامین کند.