دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

همزمان با هفته کتاب؛

بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی آیت الله ملک حسینی(ره) یاسوج افتتاح شد

افتتاح بخش ناشنوایان کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با هفته کتاب، بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی آیت الله ملک حسینی(ره) شهر یاسوج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با هفته کتاب و ایام گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بخش ناشنوایان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور یاسر رحیمیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ محسن مرادی، مدیرکل بهزیستی استان؛ عباس تقی زاده، معاون توانبخشی بهزیستی استان؛ رهام ولایتی، رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد؛ مریم صادقی، مربی زبان اشاره و مدیر مدرسه آموزش استثنایی یاسوج؛ صدرالله طیبی، کارشناس آموزش و پرورش استثنایی استان؛ سردار پاریاد، رئیس انجمن ناشنوایان استان و مربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران و جمعی از ناشنوایان استان در کتابخانه عمومی آیت الله ملک حسینی(ره) شهر یاسوج افتتاح شد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، ضمن تشریح خدمات بخش ناشنوایان، گفت: یکی از سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی تلاش برای تسهیل، تقویت و توسعه دانستنیهای ضروری برای گروه های در معرض فقر اطلاعاتی است که خدمات رسانی اطلاعاتی و فرهنگی برای گروه ناشنوایان در همین راستا است.


رحیمیان تصریح کرد: این بخش در حدود ۳۵ مترمربع با هزینه‌ای بیش از ۶۵۰ میلیون ریال آماده سازی شده است و با امکاناتی نظیر سیستم‌های رایانه‌ای، دستگاه به دید، تلویزیون، منابع ویژه نابینایان، میز و صندلی مطالعه و بخش نشریات، خدمات آموزشی و فرهنگی به ناشنوایان ارائه می دهد.


وی اظهار داشت: قصه گویی، نشست های کتاب‌خوان، نمایش فیلم  به زبان اشاره، نمایش عروسکی، جمله نویسی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه های کتابخانه مرکزی در این بخش خواهد بود.


وی بیان داشت: بخش تخصصی ناشنوایان به منظور ایجاد ارتباط بیشتر با این قشر ایجاد شده است تا بتوانیم به آنها خدمات بهتر و گسترده‌تری ادامه دهیم و البته بیش از این ایجاد بخش نابینایان کتابخانه عممومی آیت الله ملک حسینی(ره)  به عنوان یک بخش موفق توانسته است در مسیر اهداف تعریف شده گام برداشته و به دستاوردهایی برسد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: امید است که بتوانیم ارتباط بیشتری با ناشنوایان و نابینایان در سراسر استان ایجاد کنیم.


وی همچنین یادآور شد: ناشنوایان عزیز می توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.


محسن مرادی، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در بهش دیگری از این مراسم  با ابراز خرسندی از راه اندازی این بخش، خواستار ارائه خدمات به ناشنوایان در تمام بخش های کتابخانه شد و گفت: ما باید فضاها و بسترهای لازم را برای ناشنوایان به منظور حضور گسترده‌ و مطلوب در جامعه فراهم کنیم تا استعدادهای آنها ظهور و بروز پیدا کند.


عباس تقی زاده، معاون توانبخشی بهزیستی استان نیز در این مراسم بیان داشت: نهایت همکاری را با کتابخانه های عمومی استان در بحث تجهیزات این بخش های ناشنوایان و نابینایان کتابخانه های عمومی استان خواهیم داشت.


 رهام ولایتی، رئیس اداره بهزیتی شهرستان بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تلاش می کنیم از ظرفیت خیرین حوزه بهزیستی  شهرستان نیز تجهیزاتی برای بخش های نابینایان و ناشنوایان تهیه و در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهیم.


 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 2 =