یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛

کتابخانه عمومی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری روستای برزنون افتتاح شد

افتتاح كتابخانه شيخ عطار

کتابخانه عمومی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری روستای برزنون با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه شیخ فریدالدین عطار نیشابوری روستای برزنون، شنبه، ششم شهریور ماه، همزمان با روزهای پایانی هفته دولت، با حضور رمضانعلی محسنی، مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حسین اکبری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، زمانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور؛ عرب‌پور، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان و جمعی از مسئولین، کتابداران، فعالان رسانه و مردم فرهنگ‌دوست روستای برزنون به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این کتابخانه محسنی، مدیر کل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تشکر از اهالی روستا برای شارکت در ساخت این کتابخانه عنوان کرد: فرهنگ، زیربنای توسعه کشورهاست و کتابخانه به عنوان یک پایگاه فرهنگی مهم در سطح جامعه، نقشی حیاتی در رشد و پرورش آگاهی آن برعهده دارد.

محسنی، ساخت کتابخانه به ویژه در روستاها را اقدام فرهنگی با ارزشی دانست و افزود: کتابخانه روستای برزنون به زودی به یک پایگاه مهم فرهنگی تبدیل خواهد شد و نقش مهمی در توسعه این روستا و روستاهای همجوار خواهد داشت.

زمانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور نیز، ضمن تقدیر از تلاش‌های ستودنی اهالی روستای برزنون اضافه کرد: ساختمان این کتابخانه به کمک روستاییان عزیز و با تلاش و پیگیری‌های بی وقفه دهیاری، هیأت امنای مسجد جامع و اعضای شورای اسلامی روستا به متراژ ۱۲۵ متر مربع در کنار مسجد جامع روستا ساخته شده است.

وی درباره اعتبارات ساخت کتابخانه عمومی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری افزود: هزینه تجهیز و بهره‌برداری از این مرکز فرهنگی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور پرداخت شده است.

زمانی اضافه کرد: برزنون، روستایی پرجمعیتی است و جای خالی یک کتابخانه در این منطقه به شدت احساس می‌شد. انشاالله با ساخت این کتابخانه و بهره‌گیری از حضور یک کتابدار بومی آشنا به ویژگی‌های روستا و ساکنانش، خدمات موثری به اهالی برزنون و روستاهای اطراف، ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛ روستای برزنون، دهستانی از توابع بخش سرولایت شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی است که طبق آخرین سرشماری، حدود ۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد.