سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

بازدید اصحاب رسانه از بزرگ‌ترین کتابخانه سیار کانتینری کشور

کتاب خوان‌سیار کانتینری

تور بازدید اصحاب رسانه از بزرگ‌ترین کتابخانه سیار کانتینری کشور در روستاهای تپه سلام و جیم‌آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، جمعی از اصحاب رسانه این استان از بزرگ‌ترین کتابخانه سیار کانتینری کشور در روستاهای تپه سلام و جیم‌آباد بازدید کردند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به بزرگ‌ترین کتابخانه سیار کانتینری کشور، گفت: کتابخانه «نور امید» بزرگ‌ترین کتابخانه سیار کانتینری کشور است که به عنوان یکی از خدمات ارزنده دولت در حوزه کتاب و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مناطق روستایی فعالیت می‌کند.

حسین اکبری با اشاره به آغاز فعالیت این کتابخانه سیار در بهمن‌ماه سال گذشته، عنوان کرد: کتابخانه سیار «نور امید» در حال‌حاضر به پنج روستای «تپه سلام»، «جیم‌آباد»، «میامی»، «سالارآباد» و «اوارشک» در دو بخش احمدآباد و رضویه به ارائه خدامت می‌پردازد.

وی با اشاره به  تعداد اعضای این کتابخانه سیار، افزود: این کتابخانه سیار، هزار و صد نفر عضو دارد که هفتصد نفر از آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های‌ عمومی خراسان رضوی، کتابخانه‌های سیار را پایگاه‌های محرک فرهنگی نامید وگفت: ساخت پروژه‌های عمرانی، نیاز به زمان زیادی دارد اما کتابخانه سیار در کوتاه‌ترین زمان، دایر شده و فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: این کتابخانه سیار، مأموریت دارد که هفته‌ای یکبار از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ عصر به یکی از پنج روستا رفته و به علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی خدمات لازم را ارائه کند.

اکبری با اشاره به راه‌اندازی این کتابخانه برای رفع نیاز مردم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاهای مورد نظر، عنوان کرد: هدف ما از راه‌اندازی این کتابخانه، استفاده از برنامه‌ریزی صحیح و سرمایه‌گذاری‌های کوچک برای رفع نیازهای مردم در این حوزه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تأکید بر اهمیت حمایت مردم، خیران و مسئولان برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان جامعه، تصریح کرد: هدف ما از گسترش کتابخانه‌ها، انس کودکان و نوجوانان با کتاب است، زیرا معتقدیم این عادت، سبب رفع بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود.