سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

تقدیر از بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی برای ساخت و تجهیز سه کتابخانه در اردبیل

افتتاح سه كتابخانه در اردبيل

همزمان با هفته دولت از بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی برای ساخت و تجهیز سه باب کتابخانه در استان اردبیل تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، مراسم افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل، یکشنبه ۷ شهریور ماه با حضور مهندس آذرنژاد، معاون عمرانی استاندار اردبیل؛ رفیعی، مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد؛ مدیر دفتر نمایندگی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در استان اردبیل و جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان در سالن بیضای اردبیلی برگزار شد.

رباب عزیزخانی در این مراسم گفت: کتابخانه‌های عمومی فارابی محله اروج‌آباد اردبیل، ابن‌سینای روستای خلیل‌آباد و زکریای رازی شهرستان نیر، هر یک به مساحت ۱۲۶ متر مربع و جمعاً با اعتبار چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال، توسط بانک پاسارگاد ساخته و پس از تجهیز توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با صرف هزینه‌ای معادل یک میلیارد و پانصد هزار ریال، افتتاح شد.

وی با اشاره به همکاری خیرین کتابخانه‌ساز در ساخت این کتابخانه‌ها، افزود: همکاری بانک پاسارگاد در احداث این کتابخانه‌ها و بنیاد آموزشی قلم‌چی در تجهیز آنها، حرکتی ارزشمند و شایسته تقدیر است و هدیه‌ای گرانبها به مردم، به‌شمار می‌آید.

عزیزخانی ادامه داد: بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در تکمیل و تجیهز ۱۳ کتابخانه عمومی در سطح استان همکاری کرده است که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به قرارگیری هفت کتابخانه عمومی در استان اردبیل در مرحله افتتاح، تصریح کرد: کتابخانه‌های روستای شایقِ سرعین، نیارق نمین، ۱۵ خرداد آراللو، ایران‌آبادِ پارس‌آباد از کتابخانه‌های در حال تکمیل هستند که، به زودی افتتاح خواهند شد.

عزیزخانی از تکمیل دو باب کتابخانه مرکزی در شهرستان‌های پارس آباد و خلخال، همچنین تکمیل کتابخانه عمومی انجیرلو خبر داد و افزود: این کتابخانه‌ها توسط یک بنیاد خیر با اعتباری نزدیک به سی میلیارد ریال تکمیل شده و تا سال آینده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با اشاره به حمایت بانک پاسارگاد در احداث و افتتاح کتابخانه‌های عمومی شیخ شرف‌الدین و مقدس اردبیلی، تصریح کرد: در حال‌حاضر، هر یک از این کتابخانه‌های عمومی، نزدیک به ۶۰۰ عضو فعالیت دارند.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: به لطف دولت تدبیر و امید، وضعیت کیفی و کمی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به‌شکل چشم‌گیری بهبود یافته است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات هفته دولت و ۴۸۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۴۵ میلیارد تومانی در کشور، گفت: در این میان، سهم شهرداری اردبیل، افتتاح پروژه‌هایی به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان است.

علی آذرنژاد، ضمن اشاره به اهمیت کتابخوانی در منظر مقام معظم رهبری(مدظله‌تعالی) و گفت: کتابخوانی و اهدای کتاب از فعالیت‌های پسندیده است و اقدام بانک پاسارگاد و بنیاد قلم‌چی و خیرین کتابخانه‌ساز نیز، جای تقدیر بسیار دارد.

در ادامه این مراسم، رفیعی، مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به سابقه فعالیت این بانک در اقدامات خیرخواهانه گفت: بانک پاسارگاد، نخستین ارگان اقتصادی فعال در حوزه‌های مدرسه‌سازی، کتابخانه‌سازی و ساخت بیمارستان و مراکز بهداشت در مناطق محروم کشور است، زیرا مسئولیت‌های اجتماعی اولویت اصلی ما را تشکیل می‌دهد.

رفیعی افزود: احداث مدرسه و کتابخانه در مناطق محروم برای تربیت شایسته فرزندان، رشد و تعالی جامعه و توسعه فرهنگی کشور ضروری است و همین موضوع بهترین دلیل برای فعالیت بانک پاسارگاد در احداث ۲۰ کتابخانه مشارکتی و هفت هزار تخت بیمارستان در سطح کشور است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از همکاران بانگ پاسارگاد و مدیر دفتر قلم‌چی در اردبیل به نمایندگی از مؤسس این بنیاد، تجلیل شد.