چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

با معرفی یکی از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور؛

«فصل پنجم: سکوت» در کتابخانه مرکزی تبریز معرفی و جمع‌خوانی شد

«فصل پنجم: سکوت» - کتابخانه مرکزی تبریز

کتاب «فصل پنجم: سکوت» از سری کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه شهریور، در کتابخانه عمومی مرکزی تبریز معرفی و جمع‌خوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، نشست معرفی و جمع‌خوانی کتاب «فصل پنجم سکوت» در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی مرکزی تبریز برگزار شد.

در این نشست لیلا پرتوی، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی تبریز به معرفی کتاب «فصل پنجم: سکوت» پرداخت.

پرتوی گفت: این کتاب رمان نوجوان است. نوجوانی به نام «مرتضی» پسر هفده ساله و ملقب به «مرتضی گاری» که در جنوب شهر در منطقه فقیرنشین به اتفاق پدر و مادرش زندگی می‌کند. پدر و مادر نسبت به تحصیل وی بی‌تفاوت هستند و مرتضی در کلاس چهارم مشغول به تحصیل است. مرتضی ناخواسته وارد ماجرایی سیاسی مربوط به مبارزات قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۳ می‌شود که حالا توسط ساواک دستگیر شده و مجبورش کردند که ماجرا را برایشان بنویسد.  

وی اضافه کرد: مرتضی می‌نویسد و روایت می‌کند. از آن جایی که ذهن بازیگوشی دارد در حین نوشتن ماجرای اصلی را مدام رها می‌کند و سراغ موضوع‌های دیگر محله و دوستانش می‌رود که ما را متوجه نوع زندگی خود و دوستانش در آن محله می‌کند.

در ادامه نیز بخش‌هایی از کتاب توسط اعضا روخوانی شد تا علاقه‌مندان با قلم نویسنده و سبک داستانی کتاب آشنا شوند.

«فصل پنجم: سکوت» ح برای گروه سنی (د) و (هـ) توسط مرتضی بایرامی به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گفتنی است این کتاب از سری کتاب‌های معرفی شده در طرح «کتاب‌خوان ماه» شهریور است که از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شده است. «کتاب‌خوان ماه»   طرحی در راستای اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب پیرامون معرفی کتاب خوب و سالم به جامعه است.