چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

نشست کتابخوان ماه شهریور در زنجان برگزار شد

کتابخوان ماه شهریور

نشست معرفی آثار «کتابخوان ماه شهریور» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن برنامه‌های جنبی هشتمین نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان، نشست کتابخوان ماه ویژه شهریور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عصر دوشنبه، هشتم شهریور با حضور امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از نویسندگان، کتابخوانان و کتابداران در محل سالن فعالیت‌های جنبی هشتمین نمایشگاه کتاب زنجان برگزار شد.

در این نشست، کتاب‌های «امیرگل‌ها»، «جانستان کابلستان»، «دشت‌بان» و «فصل پنجم: سکوت» از کتاب‌های ششمین سری آثار منتخب طرح «کتاب‌خوان ماه» توسط کتابداران زنجانی به اشتراک گذاشته شد.

در ابتدای این برنامه بخش‌هایی از کتاب «امیر گل‌ها» نوشته حسین سیدی از مجموعه ۱۴ جلدی سیره کاربردی ۱۴ معصوم(ع)، توسط گیتی شاه‌محمدی، کتابدار کتابخانه عمومی سید الشهداء شهرستان زنجان، معرفی شد.

کتاب بعدی، «جانستان کابلستان» نوشته رضا امیرخانی، شامل داستان سفری چند روزه به افغانستان و ملاقات چند دوست افغان و دیدار از شهرهای مهم این کشور و همچنین ماجراهای غیرمنتظره بود که توسط عاطفه یارقلی، کتابدار کتابخانه عمومی حکیم هیدجی شهرستان ابهر، معرفی شد.

سومین کتاب خوانده شده در این نشست، کتاب «دشت‌بان» نوشته احمد دهقان بود که توسط فاطمه کمالی، مسئول کتابخانه عمومی الزهراء شهرستان ابهر، معرفی شد.

این کتاب حاوی ماجرای یک خانواده روستایی در جنگ است که پدر و پدربزرگ آن دشت‌بان بوده و در کنار رود الوند، نزدیک قصرشیرین زندگی می‌کردند، اما با وقوع جنگ مجبور به فرار می‌شوند.

در بخش پایانی این نشست، کتاب «سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی که در قالب پنج فصل برای مخاطبان گروه‌های سنی «د» و «هـ» نوشته شده و مراحل زندگی یک جوان ۱۷ ساله را از دوره قبل از انقلاب تا پیروزی آن به تصویر می‌کشد، توسط مرضیه نعمتی، مسئول کتابخانه عمومی سید سجاد موسوی به اشتراک گذاشته شد.

طرح کتابخوان ماه در راستای اجرای سیاست‌ها و شعار سال ۱۳۹۵ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌عنوان «سال خواندن» و با هدف معرفی کتاب‌های فاخر، ترویج فرهنگ مطالعه، تبیین منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌تعالی) برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب‌های خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه در سطح کشور اجرا می‌شود.

این طرح به‌شکل ماهانه به معرفی ۴ عنوان کتاب از بین کتاب‌های تازه منتشر شده، برای اقشار و سلایق گوناگون می‌پردازد که شامل موضوعات و مناسبت‌هایی مانند: سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و... است.

ضمناَ کتاب‌های معرفی شده در طرح کتابخوان ماه در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، قابل دسترس بوده و همچنین دسترسی به فایل PDF کتاب‌ها نیز در بخش کتابخوان ماه سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امکان‌پذیر است.