سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

در هفتمین روز از هفته دولت؛

کتابخانه عمومی روستای چالسرا در شهرستان ایلام افتتاح شد

کتابخانه عمومی روستای چالسراي ایلام

کتابخانه عمومی علامه دهخدا در روستای چالسرا در شهرستان ایلام با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان، مدیرکل امور روستایی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ایلام، جمعیاز مسئولین شهرستان و شماری از اهالی این روستا افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام روز دوشنبه هشتم شهریور در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی روستای چالسرا گفت: ساخت کتابخانه در مناطق محروم و روستاها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد و برای ساخت آنها نیازمند همکاری و مساعدت خیرین کتابخانه‌ساز هستیم.

وی به نقش خیران در احداث و تجهیز کتابخانه‌ها تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت افراد خیر استفاده کنیم و زمینه‌های حضور آنها را در جهت کتابخانه‌سازی در روستاها و مناطق محروم ایلام فراهم کنیم.

جلیلیان در ادامه افزود: با توجه به نیاز مردم این روستا و با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری هیأت امنای مسجد امام خمینی(ره)، طبقه دوم این مسجد به مدت ۱۰ سال در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام قرار گرفته و به کتابخانه عمومی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام اضافه کرد: کتابخانه عمومی علامه دهخدای روستای چالسرا دارای زیر بنای ۲۰۷ متر مربع و ۹هزار نسخه کتاب است و سهمیه کتاب و منابع آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برقرار شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی مانند؛ کودک و نوجوان، مخزن کتاب، مرجع، نشریات، سالن مطالعه و بخش اینترنت است که زمینه‌ساز رشد جوانان و بهره‌مندی آنها از کتاب و امکانات مطالعاتی را در این روستا فراهم خواهد ساخت.