دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

در البرز برگزار شد؛

نشست مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

جلسه مشترك با كانون پرورش فكري

نشست مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با هدف ارتقای سطح کیفی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی و همکاری این دو دستگاه فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، دکتر محمدکریم صابری، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز درباره این نشست گفت: به منظور افزایش سطح کیفی بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان، نشست مشترکی بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد.

وی افزود: یکی از اهداف اداره کل کتابخانه‌های البرز از این نشست، ارائه خدمات ویژه به اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی در استان است و این مهم با بهره‌مندی از تخصص و تجربه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و کتابداران بخش کودک تقویت خواهد شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به سهم پررنگ کودکان و نوجوانان به‌عنوان بخش اعظمی از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: همه کتابخانه‌های عمومی استان، مجهز به بخش مسقل کودک است و گسترش فعالیت‌های آن می‌تواند نقش به‌سزایی در گرایش کودکان و نوجوانان به کتابخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست مشترک بین دو نهاد فرهنگی، افزود: استان البرز در سالجاری، شاهد شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها، به‌ویژه بخش کودک است؛ همچنین ارتقاء سطح کیفی و محتوایی این بخش نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

دکتر صابری درباره فعالیت‌های مشترک کتابخانه‌های عمومی البرز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: نشست کتاب‌خوان ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی یکی از اهدافی است که در راستای انس این دسته از مخاطبین با کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود و برپایی کتابخوان‌های تخصصی در قالبی مشترک میان کتابخانه‌های عمومی استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، می‌تواند نویدبخش رشد کیفی و تخصصی‌تر شدن این نشست‌ها باشد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان با اشاره به اهداف این نشست گفت: ترغیب اعضای کانون پرورش فکری به عضویت در کتابخانه‌های عمومی، توزیع کتاب‌های کانون در کتابخانه‌ها، آموزش کتابداران بخش کودک و انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه جذب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی از نتایج مورد نظر این نشست است.

گفتنی است؛ در این جلسه فلاح، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، ضمن استقبال از تعامل میان کتابخانه‌های عمومی استان البرز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به تشریح اقدامات این کانون در حوزه ترویج کتابخوانی و قصه‌گویی در میان کودکان و نوجوانان پرداخت.