شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

در کتابخانه عمومی حاج ابراهیم مسعودی گوگانی آذرشهر صورت پذیرفت؛

برگزاری نشست جمع‌خوانی و معرفی کتاب «امیر گل‌ها»

نشست جمع‌خوانی و معرفی کتاب «امیر گل‌ها»

نشست جمع‌خوانی و معرفی کتاب «امیر گل‌ها» نوشته حسین سیدی با حضور جمعی از اعضاء در کتابخانه عمومی حاج‌ابراهیم مسعودی گوگانی آذرشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، نشست جمع‌خوانی و معرفی کتاب «امیر گل‌ها»   نوشته حسین سیدی؛ یکی از عناوین معرفی شده در طرح کتاب‌خوان ماه شهریورِ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور جمعی از اعضاء در کتابخانه عمومی حاج‌ابراهیم مسعودی گوگانی آذرشهر برگزار شد.

در این نشست رقیه باقرپور کتابدار کتابخانه حاج ابراهیم مسعودی گوگانی به معرفی کتاب «امیر گل‌ها» پرداخت و گفت: این کتاب حاوی نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی علیه السلام می‌باشد که انتشارات نسیم اندیشه آن را در سال ۱۳۸۵ به چاپ رسانده است.  

وی افزود: در این کتاب به بیش از صد موضوع از جمله سیمای ظاهری و باطنی امام علی(ع)، سبک زندگی فردی و اجتماعی، ارتباط با خدا و دیگران عدالت‌ورزی، معاداندیشی، نیایش، نیکوکاری، همزیستی، خوش‌خلقی، فعالیت اقتصادی، مدیریت و برنامه‌ریزی، توصیه‌های اجتماعی و سیاسی و نظامی و ... در مورد حضرت علی(ع) اشاره شده است.

در ادامه نشست نیز بخش‌هایی از کتاب توسط حاضرین جمع‌خوانی شد.

گفتنی است هر ماه چند عنوان کتاب از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب طرح «کتاب‌خوان ماه» از میان کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۴ و ۹۵ در موضوعاتی همچون: سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتاب‌های متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین عناوین جذاب در حوزه کودک و نوجوان، در موضوعات و مناسبت‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند تا ضمن ارتقای میزان نرخ مطالعه مفید، برخی معضلات فرهنگ و اجتماعی نیز در سایه‌ آگاهی‌رسانی کتاب‌ها مرتفع شود. معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف همچون طرح در نشست‌های کتاب‌خوان، ‌کتاب‌خوان مجازی، ‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی، ‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود.