شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹

در کتابخانه عمومی علامه دهخدای شهرستان رزن برگزار شد؛

جمع‌خوانی کتاب «دشت‌بان»

جمع خواني دشتبان

در راستای اجرای طرح کتاب‎خوان شهریورماه، کتاب «دشت‌بان» در کتابخانه عمومی علامه دهخدای شهرستان رزن جمع‌خوانی و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، محمد بیات، مسئول کتابخانه عمومی علامه دهخدا شهرستان رزن، ضمن اعلام این خبر گفت: رمان «دشت‌بان» ویژه رده سنی نوجوانان و به قلم «احمد دهقان» نوشته شده است.

محمد بیات، با اشاره به اینکه «دشتبان حکایت جنگ، سرگردانی و آوارگی مردم در آن روزگار است و ماجرای یک خانواده روستایی را به تصویر کشیده است»، افزود: این کتاب توسط لیلا ایرانی، کتابدار کتابخانه عمومی علامه دهخدا برای اعضا معرفی شد.

در ادامه کتابدار کتابخانه عمومی دهخدا ضمن ارائه خلاصه‌ای از کتاب، گفت: راوی داستان، پسر نوجوانی به نام ناصر است که لحظه‌های جنگ را روایت می‌کند. قهرمان این داستان و خانواده‌اش، ساکن یکی از روستاهای قصر شیرین هستند که مورد حمله نیروهای عراقی قرار می‌گیرد.

لیلا ایرانی با اشاره به اینکه «یک از ویژگی‌های این کتاب، بیان گوشه‌ای از تاریخ دوران جنگ با نیم نگاهی به مسائل عاطفی نوجوانان است»، خطاب به نوجوانان گفت: بدیهی است نوجوانانی که این روزها را ندیده‌اند، با خواندن این کتاب، درد و رنجی هم‌میهننانشان در ان دوران را لمس کرده و با فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های آنان آشنا می‌شود.