شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰

به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان محلات؛

نخستین جشنواره خیابان کتاب کشور برگزار شد

جشنواره خيابان كتاب

نخستین جشنواره خیابان کتاب با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان محلات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، کاظم ترابی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان محلات در خصوص این مراسم گفت: این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترغیب نسل جوان به مطالعه مفید برگزار شد.

ترابی افزود: این جشنواره چند ساعته، شامل برپایی غرفه‌های متنوع در حد فاصل میدان چنار تا میدان نماز شهرستان محلات با هدف آشنایی مردم با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین آشنایی با نویسندگان شهرستانی بود.

وی ادامه داد: در جشنواره خیابان کتاب شهر محلات، بیش از ۲۰ بخش مختلف با موضوعات متنوع برای آشنایی مردم با دستاوردهای شهرستان در زمینه تألیف و مطالعه کتاب، مورد بازدید عموم قرار گرفت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان محلات تأکید کرد: برپایی میز تبادل کتاب، تعویض کتاب با قلیان، دستاوردهای و آثار حوزه علمیه، آثار دفاع مقدس، عرضه آثار و تألیفات مولفان و نویسندگان جوان شهرستان محلات و همچنین فروش با تخفیف ویژه از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی توأم با خلاقیت می‌تواند نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

ترابی افزود: این جشنواره خیابانی در مسیری به طول ۵۰۰ متر در خیابانی اصلی این شهرستان محلات (حدفاصل میدان نماز تا میدان چنار) برپا شد و بیش از ۲۰ آیتم گوناگون را در معرض دید عموم قرار داد.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ میز با عنوان‌های مطالعه، میز مجلات و نشریات، خیریه کتاب، معاوضه کتاب، فروش کتاب، عضویت در کتابخانه‌های عمومی، محلات‌شناسی، مولفین شهرستان، فرهنگ مصرف، اندیشه برتر، اهدای کتاب به عنوان هدیه به متولدین روز جشنواره، مشاعره و خطاطی، جمع‌آوری کاغذهای باطله و اهدای کتاب به جای آن، بیان خلاصه چند کتاب خوب، تبادل قلیان با کتاب، انجمن معتادان گمنام، اهدای کتاب‌های کمک درسی به محرومین، کتب حوزوی، کتب تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، کتب دفاع مقدس با محوریت شهرستان محلات، کتب نفیس و نسخ خطی، نقاشی چهره کودکان و... از بخش‌های متنوع این خیابان فرهنگی است.

گفتنی است؛ این جشنواره پس از حدود ۶ ماه کار کارشناسی و بیش از ۲۷ جلسه اداره کتابخانه‌های عمومی محلات با همکاری فرمانداری، مشاوران جوان فرماندار، شهرداری و اداره ارشاد اسلامی، طراحی و اجرا شد.

برچسب‌ها