شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

در کرج برگزار شد؛

نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه روحانیون و طلاب

كتاب‌خوان ويژه طلاب

نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه روحانیون و طلاب استان البرز با محوریت مطالعات دین، در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه روحانیون و طلاب با محوریت مطالعات دین در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان کرج برگزار شد.

حسن ابوالحسنی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در این نشست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره انس با کتاب اظهار کرد: کتاب و فرهنگ کتابخوانی یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سال‌های متوالی بوده است. بیانات ایشان در این‌باره حکایت از دغدغه ایشان برای جا افتادن این فرهنگ در میان خانواده‌ها دارد.

ابوالحسنی افزود: هدف سلسله نشست‌های کتابخوان در سراسر کشور، اشاعه فرهنگ صحیح کتابخوانی است تا افراد کتاب‌هایی را که خود خوانده و از آن لذت برده‌اند را با دیگران به اشتراک گذاشته و از این راه، زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را پدید آورند.

وی نشست کتاب‌خوان ویژه روحانیون و طلاب را یکی از راه‌های ایجاد رغبت به کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم دانست و گفت: روحانیون و طلاب به دلیل برخورداری از منبرهای متعدد و تعامل با اقشار مختلف جامعه، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین افراد برای ترویج فرهنگ مطالعه هستند که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنند.

گفتنی است، در این نشست کتاب‌های «ولایت فقیه» نوشته حضرت امام خمینی (ره)، «انسان ۲۵۰ ساله» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، «تربیت فرزند» اثر شیخ مجتبی تهرانی،   «رشد» نوشته علی صفایی و «سلسبیل فی‌الصول التجزیه» نوشته ابوالقاسم علیدوست، توسط روحانیون و طلاب، معرفی شد.