دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان:

رسالت کتابدار، مشاوره و راهنمایی در جهت ارتقا مطالعه مفید است

سخنان مديركل همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان، رسالت کتابدار را مشاوره و راهنمایی در جهت ارتقاء کتابخوانی و مطالعه مفید برای افزایش بصیرت جامعه و ارتقاء سطح دانایی و توانایی افراد و مراجعان به کتابخانه‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، محمدجواد حسین‌زاده،  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان درجلسه توجیهی نیروهای جدیدالاستخدام اظهار داشت: استخدام این تعداد نیرو به منظور رفع کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های عمومی استان، انجام شده است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی در صورت برخورداری از کتاب‌های مناسب و کتابداران متخصص و توجه به نیازهای مراجعان، می‌توانند در تشویق اقشار مختلف به مطالعه، عامل موثری باشند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: اگر کتابداران کتابخانه‌ها از نظر علمی و اخلاق انسانی، دارای رشدی کامل باشند، بدون تردید، چون معلمان و استادان جامعه، معماران نسل‌های آینده بشر خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان، تلاش برای تثبیت جایگاه و شأن کتاب در سبد کالای فرهنگی خانوارها را نخستین گام در رونق‌بخشی به این حوزه مقدس دانست و گفت : کتابداران باید بیاموزند که چگونه با مردم ارتباط برقرار کنند و جهت تحکیم و تداوم این ارتباط بکوشند.