دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به همت تیپ پیاده امام صادق (ع) و اداره کل کتابخانه‌های استان بوشهر؛

نشست کتاب‌خوان دفاع مقدس در جمع مدافعان حرم برگزار شد

نشست كتاب‌خوان دفاع مقدس

نشست کتاب‌خوان ویژه دفاع مقدس به همت معاونت فرهنگی تیپ پیاده امام صادق (ع) و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در جمع مدافعان حرم استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، این نشست به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع مدافعان حرم برگزار شد.

سید علی هاشمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در ابتدا ضمن تبریک این ایام گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های همه عزیزانی است که در دفاع از حریم ولایت، ارزش‌ها و مرزها و پاسداری از مکتب اهل‌بیت خون خود را اهدا کرده‌اند.

وي در ادامه ضمن ادای احترام به شهید احمدی به‌عنوان اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر گفت: موجب افتخار است که در جمع مدافعان حرم حضرت زینب (س) حضور داریم که توفیق مقابله با دشمن اسلام و قرآن و دین و مکتب در سوریه را داشته‌اند. در بحث كتابخواني نگاه ما به بیانات مقام معظم رهبری است که فرموده‌اند، من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می‌افتم، قلباً غمگین و متأثر می‌شوم».

هاشمی با اشاره به نفوذ سپاه در جامعه و باور مردم به آن، فعاليت اين ارگان را در حوزه کتاب و کتابخوانی مثمر ثمر دانست و گفت: با توجه به اهمیت شناساندن ابعاد مختلف دفاع مقدس، بخش ویژه دفاع مقدس را در تمامي کتابخانه‌ها راه انداری کرده‌ایم تا با منابع روزآمد پاسخگوی مراجعین محترم و علاقه‌مند به این حوزه باشيم.

کتاب‌های ارائه‌شده در این نشست به شرح ذیل است:

«عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجي پور/ ارائه توسط رضا سلیمی (بازنشسته نظامی)

کتاب داستانی از زندگی سراسر کار و تلاش و زحمات دوران دفاع مقدس حاج عباسعلی باقری است. به‌طور کلی این کتاب نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیرکار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران و نقش مؤثر آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.

«خاطرات سردار شهید نورعلی شوشتری» نوشته مصطفي محمدي/ ارائه توسط مختار روزگار (پاسدار نظامی)

کتاب حاضر، نخستین مجلد از مجموعه «شهدای وحدت» است. نگارنده در این نوشتار به شرح سرگذشت و تبیین زندگی سردار سرلشکر شهید «نورعلی شوشتری» و دیگر شهیدان حادثه تروریستی شهرستان پیشین پرداخته و گوشه‌هایی از تلاش ایشان در مبارزه با مفاسد اجتماعی و دشمنان انقلاب را برشمرده است.

«پرواز در سحرگاه» گردآورنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی/ ارائه توسط رضا رضایی (پاسدار نظامی)

«پرواز در سحرگاه: زندگی‌نامه و خاطرات شهید محمد غفاری»، در قالب مجموعه خاطراتی از اعضای خانواده، اقوام، دوستان، همراهان و فرماندهان شهید، به روایت زندگی، فعالیت‌ها، مبارزه و جهاد و نحوه شهادت شهید محمد غفاری می‌پردازد.

«نخل سوخته» نوشته مهدی فراهانی/ ارائه توسط مسعود محمدی (پاسدار نظامی)

کتاب نخل سوخته از مجموعه کتاب‌هاي کنگره سرداران شهيد و ۶۵۰۰ شهيد استان کرمان است که به زندگي عارف معاصر، سردار شهيد حسين يوسف الهي مي‌پردازد. اين اثر که در سال ۱۳۷۸ به رشته تحرير درآمده، تاکنون بيش از ۱۳ بار تجديد چاپ شده و به لحاظ نگارش و صناعات ادبي از برترين کتاب‌های دفاع مقدس استان و کشور است.