سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۵

در نیمه اول سال ۹۵ صورت گرفت؛

برگزاری بیش از ۳۵۰ نشست کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

350 كتاب‌خوان در نيمه اول سال95

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان از برگزاری بیش از ۳۵۰ نشست‌ کتاب‌خوان با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه مفید در شش ماه نخست سالجاری در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، محمدجواد حسین‌زاده با اعلام این خبر افزود: در نشست‌های کتاب‌خوان، اولویت با کتاب‌هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد و طیف گسترده‌ای از مخاطبان را با مطالعه آشنا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان، هدف اصلی این جلسات را به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه مفید دانست و در خصوص مفهوم این نام‌گذاری افزود: کلمه «کتاب‌خوان» در معنای نخست، اشاره به خواندن کتاب دارد و معنی دیگر آن، بهره‌مندی از خوان (سفره) گسترده کتاب و شرکت در این ضیافت آگاهی است.

حسین‌زاده نشست‌های کتاب‌خوان را نتیجه تلاش کتابداران و حضور فعال اعضای کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: این نشست‌ها در سطوح مختلف اعم از بزرگسال، کودک، نوجوان، اقشار خاص، تخصصی و اختصاصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست کتاب‌خوان تخصصی استان با محوریت دفاع مقدس، تصریح کرد: علاوه بر نشست‌های عمومی، دومین نشست کتاب‌خوان تخصصی با محوریت مطالعات دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس، با حضور صاحب نظران، اساتید، شعرا و ادب‌دوستان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات پایداری در محل کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد.

گفتنی است، طرح برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان با نگاه رشد مطالعه در جامعه و به تبع آن رشد فرهنگ عمومی کشور از خرداد سال ۱۳۹۴ شکل گرفت.