شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷

در گرامیداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفت:

معرفی کتاب «پایی که جا ماند» در انجمن کتابخانه‌های شهرستان بشرویه

معرفي كتاب پايي كه جا ماند

کتاب «پایی که جا ماند» توسط معصومه طاوسی، خواهر شهیدان حسین و مهدی طاوسی به اعضای انجمن کتابخانه‌های شهرستان بشرویه معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتاب «پایی که جا ماند» توسط معصومه طاوسی، خواهر شهیدان حسین و مهدی طاوسی به اعضای انجمن کتابخانههای شهرستان بشرویه معرفی شد.

«پایی که جا ماند»، یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور، اسير زندان‌های مخفی عراق است که انتشارات سوره مهر در پانزده فصل، منتشر کرده است. سید ناصر حسینی‌پور این کتاب را به گروهبان عراقی، ولید فرحان، سرنگهبان اردوگاه ۱۶ تکریت که در زمان اسارت، او را بسیار شکنجه و آزار داده، تقدیم کرده است.

گفتني است؛ سید ناصر، چهارده‌ساله است که به جبهه می‌رود و شانزده‌ساله است که در آخرین روزهای جنگ، در جزیره مجنون به اسارت عراقی‌ها درمی‌آید؛ درحالی‌که دیده‌بان است و در واحد اطلاعات فعالیت می‌کند. وقتی اسیر می‌شود یک پایش تقریباً قطع شده و به رگ و پوستی بند بوده است. بااین‌حال تصمیم می‌گیرد در دورة بعد از اسارت باز هم دیده‌بان اتفاقات و حوادث باشد؛ اما این بار بدون دوربین و دکل. او دیده‌ها و شنیده‌هایش را در کاغذهای کوچکی که از حاشیه روزنامه‌ها و کتاب‌های ارسالی سازمان مجاهدین خلق جمع‌آوری کرده است، با رمز می‌نویسد و در لولة عصایش جاسازی می‌کند.