شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مطرح شد؛

تأکید معاون استاندار بر لزوم تکمیل و تجیهز سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل

معاون استانداري اردبيل

معاون سیاسی امنیتی استاندار از برگزاری جلسات ویژه پیگیری مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، با بیان اینکه «فرهنگ، مهم‌ترین عامل توسعه هر جامعه است»، اظهار داشت: توجه بیشتر به کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی به رشد و تعالی فرهنگی جامعه می‌انجامد.

طاهر شریفی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسه ویژه تکمیل و تجهیز سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل و از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در این خصوص تقدیر کرد و افزود: امیدوارم با تکمیل و تجهیز این سالن باشکوه، شاهد برگزاری برنامه‌ها و مناسبات استانی در یک محیط عالی باشیم.

شریفی با اشاره به اهمیت نامگذاری کتابخانه‌های عمومی گفت: انتظار اعضای انجمن این است که خیرین نیکوکار به لزوم نامگذاری اماکن براساس اسامی بزرگان و مشاهیر هر استان توجه داشته باشند.

وی ضمن اشاره به ساخت اولین کتابخانه عمومی در شهر گرمی، تأکید کرد: مسئولان این شهرستان باید با شناسائی و واگذاری زمین مناسب، زمینه ساخت اولین کتابخانه عمومی گرمی توسط خیرین نیکوکار را فراهم کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه، ادامه همکاری‌های سازنده آموزش و پرورش استان در جهت برگزاری برنامه‌های کتابخانه‌ای و زنگ مطالعه در مدارس و نیز مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت تجهیز سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.