شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

در بازدید از کتابخانه‌های عمومی نظرآباد مطرح شد؛

مسئولین برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید همدل و هم‌زبان باشند

بازديد مديركل البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد گفت: همه مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید همدل و هم‌زبان باشند و در راستای ارتقا و بازسازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان، تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز، با همراهی معاون این اداره کل، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد و جمعی از کارشناسان ستادی از روند فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد بازدید کرد.

حجت‌الاسلام فلاح در ابتدای این سفر در گلزار شهدای گمنام این شهرستان حضور یافت و با قرائت فاتحه‌ای یاد و خاطر این عزیزان سبک‌بال را گرامی داشت. وی در ادامه با حضور در دفتر امام‌جمعه شهرستان نظرآباد به تشریح رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و با اشاره به برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتاب‌خوانی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی مجموعه کتابخانه‌ها، از امر کتابخوانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ نام برد.

امام‌جمعه شهرستان نظرآباد نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ به ترویج کتاب و کتابخوانی در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: کتاب برای دست‌یابی به اهداف، همانند یک ریسمان عمل می‌کند؛ با مطالعه کتاب می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای دستیابی به اهداف خود داشته باشیم. کتابخوانی اهمیت و تأثیری همه‌جانبه بر ارتقای سطح آگاهی عامه مردم و درنتیجه پیشبرد اهداف متعارف یک جامعه خواهد داشت.

در ادامه این دیدار از مظفر غلامی و ولی‌الله روزبان، دو تن از بازنشستگان عرصه کتابداری شهرستان نظرآباد به پاس ارائه خدمات ارزشمند، توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، تقدیر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و هیئت همراه پس ‌از این دیدار با حضور در دفتر شهردار نظرآباد، ضمن تبریک برای انتخاب وی در این مسئولیت، تعامل و همکاری سازمان شهرداری‌ها و نهاد کتابخانه‌ها را امری ضروری دانست.

حجت‌الاسلام فلاح در دیدار با شهردار نظرآباد، کتابخانه‌های عمومی را قطب فرهنگی هر جامعه دانست و اظهار داشت: همه مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید همدل و هم‌زبان باشند و در راستای ارتقا و بازسازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان و پرداخت به‌موقع نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و هیئت همراه در پایان این سفر یک‌روزه، از کتابخانه‌های عمومی امام باقر(ع)، امام صادق(ع) و پیامبر اعظم(ص) بازدید کرده و از فعالیت‌های ارزشمند کتابداران در نشست‌های کتاب‌خوان و فعالیت‌های فرهنگی آنان تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است؛ بررسی وضعیت شاخص‌های کتابخوانی و مشکلات و مسائل تأثیرگذار بر کاهش آمار برخی شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی  مانند: امانت و عضو و بررسی اجرای برنامه‌های جانبی ترویج کتابخوانی از موارد مطرح‌شده در این بازدید بود.