یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

نامه‌نگاری بر بال هدهد سفید؛

دلنوشته نوجوان کتابخوانی همدانی برای ابراهیم حسن بیگی/ نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

حسن بیگی

محدثه عباسی سیار، نوجوان کتابخوان همدانی در نامه‌ای به نویسنده محبوب خود از دریافت‌های جالب خود از کتاب «صوفی و چراغ جادو» نوشته؛ ابراهیم حسن بیگی نویسنده این کتاب هم پاسخ جالبی به نامه این نوجوان کتابخوان داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نامه محدثه عباسی سیار، نوجوان متولد ۱۳۸۴ از شهر همدان به نویسنده محبوب خود، ابراهیم حسن بیگی که در جلد دهم کتاب «هدهد سفید» منتشر شده، به شرح زیر است:

برسد به دست آقای ابراهیم حسن بیگی

سلام آقای ابراهیم حسن بیگی، امیدوارم حالتان خوب باشد

من کتاب زیبایتان «صوفی و چراغ جادو» را مطالعه کردم. راستش من فکر می‌کردم صوفی اسم دخترانه ای باشد اما وقتی کتاب را خواندم، فهمیدم شخصیت صوفی یک پسر است. من هم مثل صوفی به اسب‌ها علاقه زیادی دارم و اگر روزی اسبی داشته باشم اسم آن را طوفان می‌گذارم. من همیشه از خواندن داستان‌های طولانی خسته می‌شدم اما کتاب شما نظر من را عوض کرد. داستان به قدری برایم جذاب بود که ساعت‌های طولانی یک جا نشستم و کتاب «صوفی و چراغ جادو» را خواندم. من از خواندن این کتاب به نکته‌هایی پی بردم. برای مثال وقتی صوفی برای اولین بار در مسابقه شرکت کرد پیروز نشد اما تلاش و کوشش را بیشتر کرد و در آخر به پیروزی و موفقیت رسید.

*

اما نامه این نوجوان کتابخوان همدانی در شماره بعدی کتاب «هدهد سفید» یعنی جلد یازدهم با پاسخ ابراهیم حسن بیگی همراه شده که در این نامه می‌خوانید:

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

محدثه خانم عزیز و نازنین سلام

ممنونم که رمان «صوفی و چراغ جادو» را خواندی و خوشحالم که از آن لذت بردی. چه خوب که معنی و پیام داستان را به خوبی فهمیدی.

صوفی نوجوانی است که با کار و تلاش می‌خواهد به آرزوهای خودش برسد. یک تنه با سختی‌ها مبارزه می‌کند. تا از اسبی بیمار و ناتوان اسبی برای مسابقه بسازد.

همه ما باید بیاموزیم که نا برده رنج گنج میسر نمی‌شود.

امیدوارم آنچه از کتاب صوفی آموختی را به دیگران نیز بیاموزی.

برایت آرزوی سلامت و تندرستی دارم.

موفق باشی

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 1 =