یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

رحیمیان: رفع موانع تولید فرهنگی در عرصه کتابخوانی مهم‌ترین اولویت ما در سال ۱۴۰۰ بود

یاسر رحیمیان مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری برنامه‌های ترویجی و تبلیغی در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، رفع موانع تولید فرهنگی در عرصه کتابخوانی را از جمله مهم‌ترین اولویت این اداره کل در سال ۱۴۰۰عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال ۱۴۰۱، رفع موانع تولید فرهنگی در عرصه کتابخوانی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های اجرا شده این اداره کل در سال ۱۴۰۰عنوان کرد.

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی

از این باد اَر مدد خواهی چراغ دل برافروزی

به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی

به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی

فرارسیدن سال نو و بهار پر طراوت و آغاز قرن جدید که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به تمامی کتابداران، مجموعه خدوم و تلاشگر عرصه فرهنگ کتابخوانی تبریک و تهنیت عرض کرده و سالی سرشار از برکت و معنویت را از درگاه خداوند بزرگ و سبحان برای شما عزیزان خواستارم.

هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نهادی مردمی که امروز به پایگاهی اجتماعی و فرهنگی در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تبدیل شده است، بر همگان مبارک باد.

سالی که گذشت تلاش مجموعه کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق شعار سال مبنی بر رفع موانع تولید فرهنگی در عرصه ترویج مطالعه و کتابخوانی بود که حاصل آن برگزاری بیش از صدها برنامه ترویجی و تبلیغی در کتابخانه های عمومی در ایام سال بود.

بی شک تلاش برای ترویج فرهنگ مطالعه، عرضه برنامه های فرهنگی تبلیغی در حوزه کتاب، تلاش برای استفاده صحیح از تکنولوژی های جدید در کتابخانه های عمومی، تلاش برای رساندن ایران عزیز در سطح بالای منطقه و استانداردهای جهانی در حوزه کتابخوانی چشم انداز توسعه فرهنگی کتابخانه های عمومی در قرن جدید خواهد بود.

افتتاح یک باب کتابخانه عمومی و پیگیری ساخت و تکمیل چند پروژه دیگر در نقاط محروم استان، تشکیل پرونده ایجاد بیش از ۲۰ با پانسیون مطالعاتی و صدور مجور ۱۴ باب در شهرستان های ۹ گانه استان، افتتاح یک باب بخش ناشنوایان، افتتاح مرکز مبادله کتاب استان، انعقاد چند تفاهم نامه همکاری فرهنگی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در استان از دیگر دستاوردهای اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰ بود.

اداره کل کتابخانه های عمومی استان در راستای عمل به رسالت سازمانی و اهداف کلی طراحی شده، فارغ از هرگونه حاشیه، با ایجاد و تکمیل پروژهای جدید و ناتمام کتابخانه ها، پیگیری و نظارت بر آموزش و توانمندسازی کارکنان و کتابداران، تاکید بر تعامل با همه اقشار استان با اجرای صدها برنامه فرهنگی و آموزشی، تمام تلاش خود را کرده است.

کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر کارویژه های نهاد، شامل آموزش، اطلاع رسانی و اوقات فراغت، با هماهنگی و هم راستایی با اهداف و برنامه های یاد شده نسبت به روزآمد کردن مهارت ها و اطلاعات تخصصی خود بر اساس ساختارها و علوم ارتباطی عصر حاضر اقدام می کنند، چراکه حصول نتیجه مطلوب بدون استفاده از محمل ها و ساختارهای مناسب امکان‌پذیر نبوده و یا ناقص خواهد بود.

به امید بهروزی، پیروزی و موفقیت روز افزون نهاد کتابخانه های عمومی و تمامی کتابداران کتابخانه های عمومی در سنگر علم و فرهنگ.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =