شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

با حضور اعضای روشندل کتابخانه صورت گرفت؛

گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور

روز عصاي سفيد در نيشابور

مراسم گرامیداشت روز عصای سفید با حضور اعضای روشندل کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گرامیداشت روز عصای سفید، با حضور جمعی از روشندلان عضو کتابخانه شریعتی شهرستان نیشابور برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی شریعتی با اعلام این خبر گفت: نابینایان از مهم‌ترین مخاطبان کتابخانه‌های عمومی هستند؛ چراکه کتاب متعلق به همه است و نابینایان با تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر، ثابت کرده‌اند، این مشکل نمی‌تواند مانع حضور افراد درصحنه‌های اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: این نشست هم‌زمان با  ۲۴ مهرماه (روز جهانی عصای سفید) با همکاری کتابدار بخش نابینایان کتابخانه شریعتی، برگزار شد تا ضمن گرامیداشت روز عضصای سفید از این عزیزان ساعی به جهت پشتکارشان، تقدیر شود.

مجید قدمیاری با اشاره به پیشینه بخش نابینایان کتابخانه شریعتی ادامه داد: این بخش از سال۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و توسط خانم خوارزمی، کتابدار نابینا با موفقیت، اداره می‌شود.

وی با اشاره به تولید کتاب‌های صوتی با توجه به درخواست و نیاز مراجعین در این مرکز، گفت: بخش نابینایان کتابخانه شریعتی دارای بیش از ۷۰۰ نسخه کتاب بریل و حدود ده هزار کتاب‌ صوتی است و در حال حاضر به ۲۴۰ عضو فعال، خدمات ارائه می‌دهد.

قدمیاری ادامه داد: فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ مانند کلاس سفالگری نیز از برنامه‌هایی است که از هفته آتی، به‌صورت رایگان برای روشندلان عزیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ اهدای قلم هوشمند به اعضای روشندل فعال این کتابخانه و تقدیر از آنان، پایان‌بخش این برنامه بود.