یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

مهدیان‌پور: سال ۱۴۰۰ نقطه عطفی برای کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بود

خانم مهدیان پور

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی، سال ۱۴۰۰ را نقطه عطفی برای کتابخانه‌های عمومی این استان توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، سکینه خاتون مهدیان پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در پیامی، فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

کتاب یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی است که در طول قرن‌های متمادی، عامل مهمی برای تضمین رشد و پویایی جوامع بشری بوده و با وجود رشد روزافزون رسانه‌ها و ابزارهای پیشرفته دیگر، همچنان جایگاه خاص و یگانه خود را حفظ کرده است.

امروزه کتابخانه‌های عمومی وظیفه مهم آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی مناسب برای ارتقای سرانه مطالعه و ترویج کتابخوانی و تحقق عدالت در دسترسی به کتاب و کتابخانه را برعهده دارند و باید تلاش کرد تا با شروع قرن جدید، از یک سو «کتابخانه» به عنوان مهم‌ترین رکن ساختاری نهاد با اجرای برنامه‌های خلاقانه و فعالیت جهادی و «کتابداران» به عنوان مشاوران امین، مخاطبان و پیشتازان ارائه این خدمات فرهنگی، بیش از پیش به مدیران و متولیان فرهنگی کشور و عموم مردم شناسانده شوند.

سال ۱۴۰۰ را می‌توان نقطه عطفی برای کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برشمرد زیرا با تلاش کتابداران و کارشناسان ستادی، تعداد ۵ باب کتابخانه عمومی در نقاط مختلف استان افتتاح شد و ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آیین های ملی، شاهد رونق کتاب و کتابخوانی در دوران شیوع ویروس کرونا در بین علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در استان بودیم.

ضمن تبریک فرارسیدن هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از زحمات ارزشمند و پیگیری‌های همه کسانی که در راستای توسعه کمی و کیفی شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در سطح استان مرکزی تلاش کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

امید است در سال جدید، که طلیعه شروعی عصری نو است، با مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط در امر کتابخوانی، در مسیر دست‌یابی به اهداف مقدس فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های موثری برداشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 4 =