یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

طهماسبی: کتابخانه‌های عمومی سنگر اصلی فرهنگ در کشور هستند

مدیر لرستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اهمیت کتابخانه‌های عمومی، بر استفاده از ظرفیت این مراکز فرهنگی در ارتقای شاخص‌های مطالعه در سطح جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، همزمان با هفدهم اسفند ماه، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان با صدور پیامی فرارسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق پیدا کند. «مقام معظم رهبری»

فرارسیدن هفدهم اسفند ماه، هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به عموم مردم به ویژه کتابداران پرتلاش و سختکوش استان لرستان که در واقع سرمایه عظیم فرهنگی و اجتماعی استان هستند، صمیمانه تبریک عرض می کنم و پیشاپیش  نوروز ۱۴۰۱ را نیز تبریک گفته و امیدوارم سال جدید، سالی سرشار از سلامتی، تندرستی همراه با توسعه فرهنگی باشد.

بسیار خرسندم که بگویم سال ۱۴۰۰ با همراهی همه همکاران، سال خوبی در توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی استان لرستان بوده و چندین باب کتابخانه عمومی به ظرفیت استان اضافه شد. علی رغم همه محدودیت ها به ویژه محدودیت های کرونایی، کتابداران استان لرستان نیز همگام با سایر کتابداران سراسر کشور، در راستای مسئولیت خطیر فرهنگی خود، خوش درخشیدند و فعالیت های عمرانی و فرهنگی خلاقانه ای در کارنامه کتابخانه های عمومی استان در این سال ثبت و ضبط شد.

 امید دارم سال ۱۴۰۱، با برنامه ریزی صحیح و مشارکت همه دست اندرکاران از جمله کتابداران خلاق، کارشناسان ساعی ستاد، همکاران خدوم نهاد و مسئولین دلسوز استانی، شاهد رویداد های مثبت فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه های عمومی باشیم. توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی در شهرستان های مختلف نیز با جدیت در سال جدید دنبال خواهد شد و با استعانت از خداوند متعال، کتابخانه مرکزی به عنوان بزرگ ترین پروژه فرهنگی استان پس از سال ها  انتظار اهالی کتاب و جوانان لرستان، به بهره برداری خواهد رسید.

 هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان یک نهاد صد در صد فرهنگی، بهانه های برای بازگو کردن اهمیت و ارزش کتاب و کتابخوانی در جامعه شد. برای اینکه بتوانیم  فرهنگ کتابخوانی که همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده را در بین مردم نهادینه کنیم، لازم است همه عوامل دست به دست هم داده و با استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی به عنوان  سنگر اصلی فرهنگی، شاخص های مطالعه را در سطح جامعه افزایش دهیم.

در پایان امید آن که با همت یکدیگر و تشریک مساعی، شاهد برداشتن گام های موثر جهت انس مردم با کتاب و کتابخوانی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 11 =