یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

میرزاعلی: کتابخانه‌های عمومی به همه اقشار جامعه، خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای ارائه می‌کنند

عبدالحی میرزاعلی سرپرست اداره کل کتابخانه های گلستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دومین دهه فعالیتش، نهاد را مرکزی فرهنگی توصیف کرد که به همه اقشار اجتماعی خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، آخوند عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در پیامی،  فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت.

نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دهه دوم فعالیت های خود علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه ای به مرکز فرهنگی برای همه اقشار اجتماعی تبدیل شده است. امروز نهاد کتابخانه های عمومی کشور با امضای تفاهم نامه های همکاری با دستگاه های اجرایی زمینه ایجاد توسعه فرهنگی و نهادینه سازی کتاب و کتابخوانی در کشور را فراهم می کند و اقدامات قابل تحسینی دراین حوزه به انجام داده است.

تخصصی شدن حوزه ها و اختصاص بخش های ویژه به اقشار مختلف مانند منابع چند رسانه ای، بخش نسخ خطی، بخش مرجع، بخش روشندلان، بخش ناشنوایان و... بخشی از فعالیت های کتابخانه ها بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

هر سال مقام عظمای ولایت به نامگذاری سال می پردازند که به نوعی در جهت گیری کشور نقش محوری دارد و دستگاه های مختلف باید در این مسیر فعالیت کنند. ما نیز در حوزه فرهنگ سازی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

طی سالی که گذشت فعالیت های متنوعی همچون اهدای  کتاب به ادارات، توزیع کتب کمک درسی در مناطق محروم، تزریق کتاب به کتابخانه های عمومی، خرید کتاب از نویسندگان بومی، امضای تفاهم نامه همکاری با ادارات، اجرای بیش از ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی در استان، ارائه خدمات اینترنتی رایگان در کتابخانه ها جهت استفاده اعضا، جلب مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، راه اندازی میز مرجع مجازی، برگزاری کلاس های آموزشی برای همکاران جهت ارتقای کیفیت حوزه های همکاران، برگزاری جلسات منظم انجمن استان و شهرستان ها، اجرای فاز اول آمایش سرزمینی، خرید تجهیزات و تعمیرات کتابخانه ها جهت زیباسازی و ایمن سازی کتابخانه های عمومی و... انجام شد.

مسیر پیش رو در کشور و به خصوص حوزه نهاد را روشن و هموار می ‌بینم. امید است کتابداران با انگیزه در سال جدید که به قرن جدید وارد می شویم به خدمات دهی به هموطنانمان بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 12 =