یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

زند وکیلی: همدلی و همراهی از جمله اولویت‌های کاری کتابخانه‌های استان تهران در قرن جدید است

زندوکیلی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران با تأکید بر اهمیت نقش مهم کتابداران؛ توجه به نیروی انسانی در کتابخانه‌ها و ایجاد فضای همدلی و همراهی را از جمله اولویت‌های کاری کتابخانه‌های عمومی استان استان در قرن جدید عنوان کرد.  

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در پیامی فرارسیدن سال ۱۴۰۱ و آغاز قرن جدید را به خانواده بزرگ کتابخانه‌های عمومی و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

کتابخانه‌های عمومی استان امروزه به عنوان پایگاه فعال فرهنگی در اجتماع و مرجع ارزشمند اطلاعاتی برای فرهیختگان شناخته شده است؛ تلاش این مجموعه ارزشمند در راستای پرورش اندیشه، عقاید و فرهنگ افراد است که ماحصل این تلاش‌ها، بالندگی، سرزندگی و طراوت مردم پایتخت  خواهد بود.

کمتر از دو هفته  دیگر تا پایان قرن ۱۴ مانده است. اولین روز قرن جدید اولین روز فروردین ماه سال ۱۴۰۱ اعلام شده است. طی سال ۱۴۰۰ کتابداران و کارکنان در راستای انجام ماموریت شریف فرهنگی خود جانانه تلاش کرده اند، حتی در ایامی که بسیاری از فعالیت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت مواجه بود بسیاری از کتابداران از هر فضا و فرصتی چه در کتابخانه و چه در منزل برای انجام ماموریت فرهنگی خود در این دوران استفاده کردند که از همه شما به دلیل این کار شایسته، تقدیر و تشکر می‌کنم.

از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از یک هزار ویژه برنامه متنوع کتاب محور همچون نشست های نقد و بررسی کتاب، نشست‌های کتاب‌خوان، نشست‌های نمایشنامه‌خوانی، وبینار های بین المللی و... به مناسبت های ملی-مذهبی با حضور نویسندگان، شاعران و اعضای فعال در کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار و به صورت زنده از طریق صفحه مجازی کتابخانه‌های عمومی تهران پخش شده است. کارگاه های آموزشی و محافل ادبی بر اساس نوع مخاطب با جذب علاقه مندان به فعالیت‌های ادبی، علاوه بر ارتقای سطح مطالعه عمومی، در راستای آفرینش و تولید آثار ادبی فاخر در کتابخانه‌های عمومی استان با جدیت و به صورت مستمر و هفتگی در کتابخانه ها درحال برگزاری  است.

 افتتاح کتابخانه عمومی ویژه ادبیات داستانی در شهر تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی، افتتاح کتابخانه عمومی شهید صادق امامی واقع در شهرستان بهارستان، افتتاح کتابخانه عمومی بقیه الله(عج) در مسجد صدریه تهران، افتتاح کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ورامین، راه اندازی اولین بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه‌های عمومی استان تهران در کتابخانه عمومی باباطاهر شهر تهران، افتتاح بخش کودک کتابخانه شهید چمران، افتتاح دو بخش ویژه نابینایان در کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان ملارد و کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهرستان ری طی سال جاری انجام و این کتابخانه ها آماده ارائه خدمت به شهروندان عزیز تهرانی شده اند.

کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان همچون قلبی تپنده در جهت جاری کردن افکار سازنده هستند؛ هرجایی که فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گرفته، بی گمان موفقیت و پیشرفت را به دنبال داشته است؛ در همین راستا نقش مهم کتابداران بیش از پیش نمایان است؛ توجه به نیروی انسانی در کتابخانه‌های استان تهران با ایجاد فضای همدلی و همراهی از جمله اولویت های کاری کتابخانه های استان در قرن جدید است که  امیدوارم با همکاری و همدلی تمام کتابداران شاهد پویایی در استان تهران باشم و با بهره مندی از پتانسیل همکاران و اعضا برای حل مشکلات قدم های با ارزشی در قرن جدید برداشته شود.

بر این مبنا ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آغاز قرن جدید و تقدیر از کارکنان، کتابداران و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی؛ اطمینان دارم با تلاش و جدیت مضاعف در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان ابزاری مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه، می توانیم عزت، احترام و افتخار واقعی ایران سرافراز را در میان جوامع توسعه یافته گسترش دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 12 =