یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

فرهادی: در سال ۱۴۰۱ به دنبال ارائه خدمات نوین و متنوع فرهنگی خواهیم بود

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، افتتاح کتابخانه در چند شهر و روستای فاقد کتابخانه و ارائه خدمات نوین و متنوع فرهنگی را از جمله مهم‌ترین محورهای هدف‌گذاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، احمد فرهادی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری در پیامی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری و برنامه‌های آتی این اداره‌کل، فرارسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«آفرینش همه تنبیه خداوند دل است»

چه شکوه‌انگیز است که جشن سالروز رویش و بالندگی «نهاد کتابخانه های عمومی» در آستانه فصل بهار و رستاخیز طبیعت قرار گرفته و این تقارن خجسته، یادآور جان‌بخشی و نشاط آفرینی این نهاد پرثمر در کالبد شهرها، روستاها و محلات کشور است.

تقارن ایام ماه شعبان المعظم با سالگرد تأسیس نهاد و بهار طبیعت، بسیار فرخنده و مبارک و نویدبخش سالی سرشار از میمنت و تحولی متعالی است. ضمن به فال نیک گرفتن این سه موقف روح افزا، با افتخار اعلام می داریم که در سالی که گذشت، اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای ایجاد فضاهای مورد نیاز برای ارائه خدمات جدید کتابخانه ای و فرهنگی در کتابخانه های تحت پوشش تلاش کرد تا برای نهادینه کردن لذت کتابخوانی خصوصاً در بین کودکان و نوجوانان، تسهیلاتی فراهم کند. همچنین به مدد الهی توفیق داشتیم برای روستاهای فاقد کتابخانه و محلات حاشیه ای، با ایجاد پیشخان‌های خدمات کتابخانه ‌ای، خدمتگزار فرهنگی مردم شریف و با اصالت این استان باشیم.

در فصل تازگی، این اداره‌کل بر آن است که با توکل بر خداوند قادر و متعال و مساعدت سرپرست خستگی ناپذیر و تمامی تلاشگران عرصه فرهنگی نهاد با تعامل سازنده با مسئولین استانی، این راه دشوار اما شیرین را به شایستگی تداوم بخشد تا در سال آینده شاهد افتتاح کتابخانه ها در چند شهر و روستای فاقد کتابخانه و ارائه خدمات نوین و متنوع فرهنگی و افزایش میزان کتابخوانی باشیم. ان شاالله  با لطف الهی و خودباوری در مسیر ترویج کتابخوانی و تعالی کتابخانه ها گام بر خواهیم داشت تا در قرن جدید کتابخانه های عمومی بیش از پیش رنگ معنا به زندگی متجددانه بخشند و با زدودن مرارت ها و ناملایمات زندگیِ بی روح  دنیای جدید، غنا و روح متعالی را به زندگی مردم هدیه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 0 =