یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

منوچهری: کتابخانه‌های عمومی در مسیر تبدیل شدن به پایگاه‌های اجتماعی گام برمی‌دارند

روح الله منوچهری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، فعالیت‌های کتابخانه‌ها در سال ۱۴۰۱ را سرآغاز تحولی اساسی در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در پیامی، فرارسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بهار دل انگیز به ویژه در شیراز آمدن خود را از اسفندماه نوید می دهد و در حال و هوای بهاری و شکوفه های بادام و بهارنارنج رخ می نماید. اسفندماه برای یاران کتاب، بهاری دیگر نیز دارد بهاری که طعم آن با کتابخانه و کتابخانه گردی عجین است و چند سالی است که دوستداران یار مهربان را در ۱۷ اسفندماه، سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به کتابخانه گردی مهمان می کند.

امسال هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور است، رویدادی که باعث ایجاد برنامه ریزی و سیاست گذاری جدید برای کتابخانه های عمومی شد و سرآغاز تحول اساسی در حوزه کتاب و کتابخانه ها است؛ کتابخانه های عمومی در مسیر تبدیل شدن به پایگاه های اجتماعی و مردمی گام برداشته اند.

کتابخانه های عمومی فارس در سال پایانی قرن، علی رغم محدودیت های ناشی از همه گیری کووید ۱۹، با تکیه بر کتابداران پرتوان استان، دستاوردهای مهمی داشته اند که هم شامل افتتاح کتابخانه و توسعه زیرساخت های فرهنگی و هم تقویت منابع و تجهیز کتابخانه های عمومی به موارد مورد نیاز می شود؛ همچنین فعالیت های ترویجی و فرهنگی گسترده در سطح استان در قالب نشست های مجازی، ارتباط کاربران را با کتابخانه های عمومی گسترده تر و بیشتر کرد.

برنامه ریزی برای حضور پرقدرت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی در کنار انجام وظایف و خدمات حضوری کتابخانه های عمومی از برنامه های اصلی این مجموعه در سال آینده و آغاز قرن جدید است. مجموعه کتابخانه های عمومی استان فارس، توسعه کتابخانه ها در کنار بهسازی و رسیدگی به کتابخانه های موجود و همچنین افزایش خدمات فرهنگی و اجتماعی و مردمی در کتابخانه های را از اولویت های این مجموعه دانسته و برای آن ها برنامه ریزی خواهد کرد.

کتابداران کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در سال آیده با به روز رسانی اطلاعات و مهارت های خود در کنار برنامه ریزی با دیدگاه مردم محوری و توجه به نیاز عموم مردم و مخاطبان، در راستای تحقق هدف اصلی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی که ایجاد پایگاه های اجتماعی و فرهنگی برای عموم مردم است، پرتوان تر به ایفای نقش خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 1 =