دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

برنامه‌های کتابخوانی و قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی فارس

قصه‌گویی - فارس

کتابخانه‌های عمومی فارس با برگزاری برنامه‌هایی متنوع همچون نشست کتاب‌خوان، قصه‌گویی و شعرخوانی میزبان جمع بسیاری کودکان و نوجوانان بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، کتابخانه‌های عمومی فارس در این ماه با برگزاری برنامه‌هایی متنوع همچون نشست کتاب‌خوان، قصه‌گویی و شعرخوانی میزبان خوبی برای جمع بسیاری کودکان و نوجوانان بودند.

نشست کتاب‌خوان کودکان و نوجوانان سپیدان


دومین نشست مشترک کتاب‌خوان کودکان و نوجوانان کتابخانه عمومی گنجینه معرفت سپیدان با همکاری کانون پرورش کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد و در آن شش کودک و نوجوان کتاب‌های خواندنی را معرفی کردند. کتاب‌های «گردان قاطرچی‌ها» نوشته داود امیریان، توسط مریم تجلی (کلاس ششم)؛ «قرمز و مشکی» نوشته توربیون انگر، توسط ملیکا حسنی (هفتم متوسطه)؛ «کوه جواهر» نوشته عبدالله علی‌مراد، توسط شهرزاد شهریاری (کلاس ششم ابتدایی)؛ «با من دوست می‌شوی» نوشته مژگان کلهر، توسط رقیه هاشمی (کلاس دوم ابتدایی)؛ «در جستجوی خدا» نوشته کلر ژوبرت، توسط ملیکا زاهدی (کلاس ششم)؛ «پسته و هفت برادر» نوشته افسانه شعبان‌نژاد، توسط محبوبه آبزن مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سپیدان عناوینی بودند که در این نشست به حاضرین معرفی شدند.

اجرای برنامه قصه‌گویی در کتابخانه عمومی شوریده شیرازی


برنامه پرشور برنامه قصه‌گویی با حضور کودکان و مادران در کتابخانه عمومی شوریده شیرازی برگزار شد. در این برنامه کودکانه، کتاب «بزرگترین شغل دنیا» نوشته هریت زیفرت و ترجمه مریم رزاقی معرفی ارائه شد. این کتاب داستان گپ و گفت مادری با دختر کوچکش است و در آن بزرگترین شغل دنیا را مادربودن عنوان می‌کند. «بزرگترین شغل دنیا» با داشتن طراحی‌های فانتزی و کودکانه گزینه مناسبی برای گروه سنی کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

فصل شاد کودکانه با قصه و شعر و نقاشی در کتابخانه عمومی قائمیه لامرد

جلسات منظم قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوان هر هفته بخش کودک کتابخانه قائمیه اشکنان را میزبان کودکانی قرار داده است که مشتاق کتاب و قصه و شعر هستند.  

در آخرین جلسه قصه‌گویی این کتابخانه که با معرفی کتاب «فصل پنجم: سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی همراه بود؛ فصل پنجم سکوت داستان نوجوانی به نام مرتضی را روایت می‌کند که در محله «علی آباد» در جنوب شهر تهران زندگی می‌کند. راوی همین مرتضی است. او ناخواسته وارد ماجرایی سیاسی مربوط به مبارزات قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۳ می‌شود که حالا توسط ساواک دستگیر شده و مجبورش کردند که ماجرا را برایشان بنویسد.