دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

در کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد:

جشنواره کتابت قرآن‌ با عنوان «سلام بر قرآن»

جشنواره كتابت قرآن

طرح کتابت 30 نسخه قرآن کریم، توسط 30 تَن از خوشنویسان کرمانی در قالب طرح «سلام بر قرآن» در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، جشنواره کتابت قرآن‌ با عنوان «سلام بر قرآن» (سبق)  شامل طرح کتابت ۳۰ نسخه قرآن کریم، توسط ۳۰ تَن از خوشنویسان کرمانی با همکاری استانداری کرمان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، انجمن خوشنویسان و موسسه فرهنگی هنری باغ آتش آغاز شد.

غلامرضا انتظاری، مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری باغ آتش در این‌باره گفت: «سلام بر قرآن» جشنواره‌ای است که پس از تجربه موفق کتابت قرآن کریم، توسط ۳۰ خوشنویس ممتاز کرمانی در سال گذشته، جمعی از خوشنویسان کرمان را بر آن داشت تا کتابت ۳۰ نسخه قرآن کریم را آغاز کنند.

محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان نیز با اشاره به رویکرد کتابخانه‌های عمومی در ترویج معارف دینی و آموزه‌های قرآنی و معارف اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: کتاب قرآن، مهم‌ترین منبع فراگیری معارف دینی است که با توجه به رویکرد ترویجی کتابخانه‌های عمومی در اشاعه و گسترش آموزه‌های دینی در اولویت‌های برنامه‌ریزی این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: این جشنواره، محملی است برای انعکاس فعالیت هنرمندان و انتشار توانایی که از طرف خداوند به آنان اهدا شده است.

حسین‌زاده، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی، محل تجلی اندیشه و گفتمان علوم قرآنی و از ارگان‌های تأثیرگذار و پیشرو در عرصه قرآنی و مذهبی است.

وی گفت: این نهاد فرهنگی، همگام با ارائه خدمات کتابخانه‌ای، افق وسیع‌تری را در گستره قرآنی و مذهبی ترسیم کرده و تشکیل کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه در سال‌های گذشته ازجمله این فعالیت‌ها است.