دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛

نخستین محفل قرآنی «ربیع‌ القرآن» برگزار شد

محفل قرآنی

همزمان با ماه مبارک رمضان، اولین نشست محفل قرآنی «ربیع القرآن» ویژه اعضای کودک و نوجوان به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، نخستین محفل قرآنی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با عنوان ربیع القرآن عصر روز گذشته(۲۰ فروردین) با تدریس محمدهادی ربیعی، قاری برجسته و مجری- کارشناس قرآنی صدا و سیما و با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان تهران در فضای اسکای روم برگزار شد.

استاد ربیعی در ابتدای این محفل به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و قصه ای از قرآن در خصوص آگاه بودن، درست تصمیم گرفتن و دوری از وسوسه های شیطان را بیان کرد.

وی زمان را  رکن بسیار مهم کامیابی و سعادت انسان عنوان کرد و گفت: زمان سرمایه گرانبها در زندگی است. بدون داشتن فرصت مناسب، امکان دست یابی به بسیاری از هدف ها وجود ندارد و اگر غفلت کنیم به راحتی آن را از دست خواهیم داد.

وی تصریح کرد: وقت و زمان، عقل و تفکر و خوب حرف زدن از جمله طلاهای ناب زندگی هستند که باید قدر آن ها را دانست و با برنامه ریزی از آن ها کمال استفاده را برد و غفلت نکرد؛ در مقابل این طلاهای زندگی رفتارهایی همچون ناسزا گفتن، توهین کردن، دست انداختن دیگران و غیبت کردن است که انسان را به سوی تباهی می رساند.

ربیعی شیطان را دزد قافله و دزد مسیر زندگی انسان دانست و گفت: در زندگی روزمره باید حواسمان را خوب جمع کنیم و گول وعده ها و ظواهر دنیا را نخوریم، وقت و زمان دو واژه ارزشمند در زندگی هستند.

در ادامه نخستین محفل قرآنی ربیع القرآن، اعضای کودک و نوجوان به روخوانی آیاتی از قرآن پرداختند و ربیعی نکاتی در خصوص تجوید درست بیان کرد و نحوه درست خواندن آیات را به اعضا آموزش داد.

گفتنی است، محفل «ربیع القرآن» ویژه اعضای کودک و نوجوان کتابخانه ها روزهای زوج از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در بستر فضای مجازی برگزار می شود و شامل آموزش تجوید، قرائت و قصه های قرآنی خواهد بود؛ نخستین جلسه این محفل قرآنی شنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۱۸ برگزار و به صورت زنده از فضای اسکای روم پخش شد؛ علاقه‌مندان می‌توانند در ماه مبارک رمضان روزهای زوج از طریق نشانی ‌https://www.skyroom.online/ch/tehranplir/farhangi در این محفل قرآنی شرکت کنند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 3 =