سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

استاد حوزه و دانشگاه:

مصداق و عینیت قرآن، حضرت علی(ع) است

علی از زبان علی

حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازی، استاد حوزه و دانشگاه در نشست مجازی «علی از زبان علی(ع)» گفت: شب قدر شب نزول قرآن است و مصداق و عینیت قرآن، حضرت علی(ع) است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، به مناسبت شهادت امام علی (ع)، ویژه برنامه مجازی «علی از زبان علی (ع)» با حضور محمد شهبازی، استاد حوزه و دانشگاه در بستر اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین شهبازی با اشاره به نشانه بودن ولادت حضرت علی(ع) در خانه کعبه، گفت: کعبه نشانی از توحید است و پیام تولد حضرت علی(ع) در خانه کعبه این است که درون خانه کعبه به عنوان نماد توحید، امیرالمومنین به دنیا می آید که نماد ولایت خداوند است و به عبارت دیگر توحیدی که از دل آن اطاعت و ولایت استخراج نشود، توحید واقعی نیست.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط شب های قدر و شهادت امام علی (ع)، تصریح کرد: شب قدر، شب نزول قرآن است و مصداق و عینیت قرآن حضرت علی(ع) است. حقیقت شب قدر امام علی(ع) است و زمانی  شب قدر برای ما معنا پیدا می کند و هر عمل بهتر از هزار ماه می شود که محوریت کارهای ما ولایت و حضرت علی(ع) باشد. بنابراین ما باید ادامه مسیر حضرت علی(ع) را دنبال کنیم که ایشان در آخرین سفارشاتشان نیز به همین نکته اشاره داشتند. در راه علی بودن نیز یعنی فقط رضایت خداوند را در همه کار ها در نظر بگیریم.

شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید دین یار باشیم یعنی فقط در حوزه فردی دیندار نباشیم بلکه برای دین هزینه کنیم، دین خدا را یاری کنیم و یاری کردن دین خدا به معنای یاری کردن ولی خداوند یعنی امام زمان(ع) است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 16 =