یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

همزمان با ماه مبارک رمضان انجام شد؛

رونق محافل قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

محافل قرآنی استان مرکزی

همزمان با ماه رمضان، برنامه های متنوع فرهنگی در محافل قرآن و عترت کتابخانه های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، همزمان با ماه مبارک رمضان و به همت کتابداران استان، برنامه‌های متنوع فرهنگی در محافل قرآن و عترت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

هدف از راه اندازی محافل قرآن و عترت تلاش در جهت ارائه آموزش های قرآنی و ترویج معارف اهل بیت(ع) است و در این محافل برنامه‌های تفسیر قرآن کریم، قصه گویی کودکان از داستان‌های قرآنی، جزءخوانی، تبیین سیره امام علی(ع) و ... با حضور اعضای فعال و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

از ماه مبارک رمضان سال گذشته ایجاد و گسترش محافل قرآن و عترت در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور سامان دهی امور قرآنی و هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی قرآن در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با در دسترس قرار دادن منابع و الگوهای انس با قرآن کریم و ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و قرآنی با استفاده از ظرفیت اجتماعی کتابخانه‌ها، به ویژه در ارتباط با آموزه‌های قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.
​​​
بر این اساس، محافل قرآن و عترت بر مبنای دستورالعمل در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تشکیل و اداره می‌شود و در حال حاضر ۸ محفل قرآن و عترت در کتابخانه عمومی شهید سیاوش امیری شهرستان شازند، کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد شهرستان ساوه، کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان خمین، کتابخانه عمومی دکتر حسابی شهرستان تفرش، کتابخانه عمومی امام صادق(ع) شهر نیم ور شهرستان محلات، کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی شهرستان آستیان، کتابخانه عمومی اشراق شهرستان دلیجان و کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهرستان کمیجان به اجرای فعالیت می‌پردازند. پس از ماه مبارک رمضان نیز فعالیت‌های قرآنی در کتابخانه‌های عمومی ادامه‌دار خواهد بود و به زودی مجوز فعالیت محافل قرآنی سایر شهرستان‌ها نیز صادر می شود.

گفتنی است، تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اشاعه و ترویج انس با قرآن کریم، زمینه سازی انس و الفت با قرآن کریم و سیره معصومین(ع)، اجرای طرح جامع قرآنی در کتابخانه‌های عمومی، افزایش انگیزه مطالعات قرآنی در بین جامعه برای تداوم آموزش قرآن کریم و ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه های مختلف فرهنگی و کتابخوانی از دیگر اهداف تشکیل محافل قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی است.

رونق محافل قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

رونق محافل قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

رونق محافل قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 2 =